Problem med D-link DI624|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Problem med D-link DI624
SkuTiDuTi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 393
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 5, 2005 - 8:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag sitter med en D-link DI624 router, (Säg inget, jag vet att det var ett dåligt köpt). Har haft problem med den innan men nu har den fått totalt spader. Alla datorer i nätverket tappar kontakt med router för sisådär några sekunder. Detta gäller även datorerna som sitter i med nätverkskabel.
Kör med senaste fireware, kollat alla kablar och inställningar i routern.

Någon som har samma problem eller är jag ensam om det?

Inköpt på Kjell för inte så länge sen, tycker ni jag ska lämna in den och be om pengarna tillbaks och lägga ut dem på en Netgear eller annan snarliknande router?

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
853715
March 5, 2005 - 9:42 pm
sp_Permalink sp_Print

SkuTiDuTi wrote: Jag sitter med en D-link DI624 router, (Säg inget, jag vet att det var ett dåligt köpt). Har haft problem med den innan men nu har den fått totalt spader. Alla datorer i nätverket tappar kontakt med router för sisådär några sekunder. Detta gäller även datorerna som sitter i med nätverkskabel.
Kör med senaste fireware, kollat alla kablar och inställningar i routern.

Någon som har samma problem eller är jag ensam om det?

Inköpt på Kjell för inte så länge sen, tycker ni jag ska [b] lämna in den och be om pengarna tillbaks och lägga ut dem på en Netgear eller annan snarliknande router? [b/]

Japp! men testa först med t.ex den näst nyaste firmwaren.
Annars köp Netgear eller 3com.

SkuTiDuTi
Kommer du hit ofta?
Medlem
853740
March 5, 2005 - 10:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Har provat med alla firmwaren som finns tillgängliga. Och samma problem, det är oftast när man sitter och spelar eller när routern blir lite belastad så tappar datorerna med nätverkskablar kontakten. Dock så kan systern dator som kör trådlöst dö lite hur som helst, om det bara är hon som sitter och vardags surfar och ingen annan använder någon dator. Så något borde vara fel.

Fluffy-141
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 301
853896
March 6, 2005 - 11:14 am
sp_Permalink sp_Print

Kan ju hända att det finns andra personer med trådlöst som gör att du tappar anslutningen etc?Det hände farsan innan han ringde D-Link supporten och fick hjälp att konfiguira den. Men nu har farsan tröttnat på Trådlöst så nu har han köpt dig en DI-604. Så det blir "back to cable" :p

SkuTiDuTi
Kommer du hit ofta?
Medlem
853932
March 6, 2005 - 12:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Ingen i närheten kör trådlöst, det vet jag. Och dessutom om någon annan runt om skulle göra det så förklarar det inte varför dem som kör med nätverkskabel tappar kontakten med routern.

sarlov
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 39
856466
March 10, 2005 - 6:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Tja.

Samma problem här. Har pratat med D-links support , det finns ju 3 olika 624 or rev.A rev.B och rev.C tror jag. Jag har rev. C och kör på FW 2.50 nu. Vet att drivisarna till rev A och B förra veckan och dom sa att ska komma en helt nu FW till rev.C innim det närmaste.
Den nya FW skulle fixa "frånkopplingsproblemet", och funkade inte med den så skulle jag få rotern utbytt.

Så snacka med suporten.

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
856640
March 10, 2005 - 10:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror det är ett värmeproblem.

Även om det är jobbigt tycke jag att du ska sätta en bordsfläkt riktad mot routern och testköra nån vecka.

millh
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 56
858868
March 14, 2005 - 6:25 pm
sp_Permalink sp_Print

har också 624 rev c, blev helt fanatiskt förb-nnad på att den tappa kontakten lite då o då, gärna när man spelade över nätet också, skickade den till D-link som skickade ut en ny. Samma sak så klart även på denna, fixar de det inte med nästa firmware åker den ut genom fönstret, sitter på min gamla trogna Dell nu, den tappar i alla fall inte kontakten.

PS jag har comhem vilket de ju verkar ha störst kompatibilitets bekymmer med samt med Felia

Mvh Millh

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 44
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL