problem med delning av internet med switch..|Page 3|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
problem med delning av internet med switch..
stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
sp_UserOfflineSmall Offline
595217
April 12, 2004 - 7:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Frodo wrote: [quote=stormaz][quote=Frodo][quote=ManicBlue]Lösningen är, returnera switchen. Byt till en router med inbyggd switch. Problemet löst och alla glada.

Pff... om det ändå vore så enkelt. Dom flesta routrar som inte kostar skjortan klarar inte mer än 0,5 Mbit. Därför är det ett j**la strul.

http://www.dustin.se/shopping/ProductDetail.asp?PID=5010044293

Den klarar ju 10/100 på sin Wan port. Jag känner många som kör med vanliga routers på BBB och det fungerar fin fint...

10/100 på WAN-porten är skitsnack. Vissa routrar fungerar, självklart, men många gör det inte.

Att D-Links routrar inte fungerar, det vet vi redan. Dock att Netgears och 3Coms routrar inte håller måttet tar jag med en nypa salt. Jag har en Netgear RP114 på den är det 10mbit halvduplex wan-port, den suger, den förlorar man prestanda på men den har några år på nacken. När jag fick den så behövdes det inget mera. Men dagens routrar gör man inte det på skulle jag vilja påstå, iaf inte så mycket som du påstår.

Frodo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 663
sp_UserOfflineSmall Offline
595220
April 12, 2004 - 7:07 pm
sp_Permalink sp_Print

stormaz wrote: [quote=Frodo][quote=stormaz][quote=Frodo][quote=ManicBlue]Lösningen är, returnera switchen. Byt till en router med inbyggd switch. Problemet löst och alla glada.

Pff... om det ändå vore så enkelt. Dom flesta routrar som inte kostar skjortan klarar inte mer än 0,5 Mbit. Därför är det ett j**la strul.

http://www.dustin.se/shopping/ProductDetail.asp?PID=5010044293

Den klarar ju 10/100 på sin Wan port. Jag känner många som kör med vanliga routers på BBB och det fungerar fin fint...

10/100 på WAN-porten är skitsnack. Vissa routrar fungerar, självklart, men många gör det inte.

Att D-Links routrar inte fungerar, det vet vi redan. Dock att Netgears och 3Coms routrar inte håller måttet tar jag med en nypa salt. Jag har en Netgear RP114 på den är det 10mbit halvduplex wan-port, den suger, den förlorar man prestanda på men den har några år på nacken. När jag fick den så behövdes det inget mera. Men dagens routrar gör man inte det på skulle jag vilja påstå, iaf inte så mycket som du påstår.

Jag har faktiskt inte testat några andra routrar än från dlink så jag har inte så mycket att säga till om egentligen, men jag är så himmlans trött på dessa .....(the 5 letter word) routrar. I mina ögon så klarar dom ingenting på wanporten, låser sig, kräver omstart otroligt ofta, kostar pengar, pajar duplex-idén osv.

Jag är nästan övertygad om att det finns bra routrar också, men man måste vara väldigt noga innan man köper en, kolla tester och så.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 309
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL