April 7, 2002
NeZz wrote: hej jag har en siemens digital telefon som gör att mitt adsl kopplar ur en litens tund varje gång man svarar och lägger på. går det att fixa att de inte gör det?
Kanske kan bero på hur du kopplat dina jack... vilket jack är telefonen kopplad till? Bryter första jacket alla samtal? Om det gör det och du har telefonen på något annat jack, så borde det vara fel på telefonen. Förutsatt att du har ditt adslfilter kopplat på första jacket.
August 24, 2002
December 7, 2002
August 24, 2002
IronManTheBeast wrote: adsl är väl digitalt? men se till att ha adsl proppen i allra först i det första utaget.. det har du inte nu eftersom telefonen bryter
Nej, ADSL är inte digitalt fram till Telestationen. Vad tror du att man har modemet och filter till.
Dator->Modem: Digitalt
Modem->Telestation: Analogt
Telestation->Mottagare: Digitalt
Om du inte tror mig kan du alltid kolla Telias hemsida
http://www.telia.se/bvo/info/g.....CID=-32299
Där står det under rubriken "Om befintlig internetanslutning".
Några länkar:
http://www.spray.se/adslsommar/adsl.jsp
Under punkt 4.
http://adsl.grebbestad.cc/faq.php#16
Under "Vi har ISDN, delad ledning (bärvåg) eller växeltelefonnr. Kan ADSL kopplas in där?"
http://www.glocalnet.se/tjanst.....skrav.html
Första punkten.
Jag skulle tro att det är en analog telefon han har, annars vet jag inte hur det ens kan fungera. Om det nu är en analog telefon så sitter den nog i huvuduttaget så när man lyfter på den så bryter den seriekopplingen. Läs manualen som hängde med modemet om hur man kopplar in det.
December 4, 2001
Nu var väl inte frågan om abbonemanget var digitalt eller analogt utan varför uppkoplingen mot nätet bryt när den digitala telefonen används(troligtvis en dect telefon från siemens), då jag har samma problem men med 2 andra telefoner så ställer jag samma fråga.
Varför bryts det när jag svarar?
Hos mig är filtret inte inkopplat på första jacket men dom telefoner som används sitter efter filtert i jacket och vid eventuell nedladning på DC så sjunker hastigheten sakta till det avstannar helt. Tycker inte att det borde spela ngn roll vart filtret sitter bara der sitter innan telefonerna.
February 28, 2003
Digit4l_Illusions wrote: Nu var väl inte frågan om abbonemanget var digitalt eller analogt utan varför uppkoplingen mot nätet bryt när den digitala telefonen används(troligtvis en dect telefon från siemens), då jag har samma problem men med 2 andra telefoner så ställer jag samma fråga.
Varför bryts det när jag svarar?
Hos mig är filtret inte inkopplat på första jacket men dom telefoner som används sitter efter filtert i jacket och vid eventuell nedladning på DC så sjunker hastigheten sakta till det avstannar helt. Tycker inte att det borde spela ngn roll vart filtret sitter bara der sitter innan telefonerna.
Tack för du förklara problemet bättre
December 4, 2001
Visst kan jag det. Uppkoplingen bryts när jag svarar i telefonen så e.v nedladdning i dc saktar ner tills den stannar, surfar man så hittar den inte sidan man klickar på uppkopplingen mot nätet har tillfälligt dött, väljer man att reloda sidan så kommer den upp, medans nedladningen på dc måste avstanna helt innan den kan återupptas igen, det känns som linan hickar till vid ett e.v svar i telefonen.Detta trots att telefonerna som används sitter efter filtret/modemet i telejacket. Jag hoppas jag bringat lite klarhet i problemet.
March 5, 2002
Digit4l_Illusions wrote: Visst kan jag det. Uppkoplingen bryts när jag svarar i telefonen så e.v nedladdning i dc saktar ner tills den stannar, surfar man så hittar den inte sidan man klickar på uppkopplingen mot nätet har tillfälligt dött, väljer man att reloda sidan så kommer den upp, medans nedladningen på dc måste avstanna helt innan den kan återupptas igen, det känns som linan hickar till vid ett e.v svar i telefonen.Detta trots att telefonerna som används sitter efter filtret/modemet i telejacket. Jag hoppas jag bringat lite klarhet i problemet.
koppla filtret till huvudjacket, först, sen i med adslmodemet, sen i med de andra grejorna. funkar det då?
March 5, 2002
Digit4l_Illusions wrote: Bra fråga! Jag vet faktisk inte, och är rätt ovilig att pröva pga att första jacket sitter innan för dörren nere i hallen och jag har dator och modem en trappa upp i sovrummet, att flytta filtret skulle innebära allt för mycket trassel i form av kabeldragning.
Läs manualen till modemet. :bok: :bok: :bok: :bok:
1 Guest(s)