January 29, 2004
jag har registrerat mitt ip på https://www.dyndns.org och det funkar perfa. men när mitt internet uppdaterar ip så hänger inte dyndns med och jag får gå in där och updata. jag vet att det finns program för detta problem så den uppdaterar automatiskt. kan någon länka till var det finns och berätta precis hur man gör. :bok:
September 11, 2002
Här finns de klienter som dyndns länkar till
Där kan du också se genomsnittsröster som användare har gett programmen. Själv använder jag DeeEnEs, eftersom det var ett av de program som låg högst upp i listan när det var dags för mig att välja klient, men jag kan säga dig att i princip alla de klienter som finns där fungerar finfint. Huvudsaken är att programmet är mycket stabilt och att det tar upp väldigt lite minne. Sen kanske man vill att programmet ska göra fler saker än att bara uppdatera DNS-tjänsten, och då får man leta efter en klient som utför det man vill att det ska utföra. Men mitt tips är att använda en klient som inte gör något annat, och sen i såna fall skaffa andra program som utför de andra sysslorna.
Hur du gör för att konfigurera klienterna är lite olika. Men i alla fall i DeeEnEs så finns förinställningar man kan välja mellan som konfigurerar klienten automatiskt, till exempel en inställning för dyndns.org. Det enda man gör sen är att fylla i sitt subdomännamn, användarnamn och lösenord, så är allt klart!
Fastnar du finns jättebra guider på många av programmens hemsidor.
1 Guest(s)