Problem med Hemnätverk | Nätverk / Internet | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Problem med Hemnätverk
This topic is locked
Erik_9
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 3
Member Since:
februari 15, 2011
sp_UserOfflineSmall Offline
1
februari 20, 2011 - 12:00 e m
sp_Permalink sp_Print

Hej, jag har ett problem med min inhandlade Bluray. Philips BDP7500B2. Jag kommer inte in på datorn med den så att jag kan streama filmer och annat över nätverket. Det ska gå det står lite gran i manualen om hur man ska sätta upp sin media server. Jag har följt instruktionerna men dom är inte så tydliga.

Jag har en dator med Windows 7 på Jag använder mig av Windows media player 12 samt så har jag testat Tversity, Twonky. Det står på Philips hämsida när man läser på vanliga frågor om modellen att den fungerar bäst med Windows XP samt Windows media player 11 och Twonky, Routern hittar blurayen och jag kommer ut på internet med den. Men det är helt omöjligt för datorn att hitta den, jag hittar den inte i Devices and printers eller någon stanns, jag kan däremot Pinga till den ifrån datorn. En kompis som är duktig med sådant har med testat att ställa in nätverket och allt annat jag kan komma på, men det har inte gett något resultat. Finns det någon som har haft samma problem eller som har några smarta lösningar på det?
Tack för svar

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
170 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

BoxerKix BoxerKix

dtaleteuxh dtaleteuxh

MiltonMouttEV MiltonMouttEV

travCoundUE travCoundUE

TakumiwipHQ TakumiwipHQ

Doctorhoda Doctorhoda

CDailyseartAD CDailyseartAD

SteveWicZL SteveWicZL

ctaletpllk ctaletpllk

StevenPriskBW StevenPriskBW

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL