Problem med Hemnätverk|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Problem med Hemnätverk
Erik_9
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 3
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 20, 2011 - 12:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej, jag har ett problem med min inhandlade Bluray. Philips BDP7500B2. Jag kommer inte in på datorn med den så att jag kan streama filmer och annat över nätverket. Det ska gå det står lite gran i manualen om hur man ska sätta upp sin media server. Jag har följt instruktionerna men dom är inte så tydliga.

Jag har en dator med Windows 7 på Jag använder mig av Windows media player 12 samt så har jag testat Tversity, Twonky. Det står på Philips hämsida när man läser på vanliga frågor om modellen att den fungerar bäst med Windows XP samt Windows media player 11 och Twonky, Routern hittar blurayen och jag kommer ut på internet med den. Men det är helt omöjligt för datorn att hitta den, jag hittar den inte i Devices and printers eller någon stanns, jag kan däremot Pinga till den ifrån datorn. En kompis som är duktig med sådant har med testat att ställa in nätverket och allt annat jag kan komma på, men det har inte gett något resultat. Finns det någon som har haft samma problem eller som har några smarta lösningar på det?
Tack för svar

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 602
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL