February 2, 2003
Hej!
Jo det är såhär att jag har två datorer, en med Win XP pro (två nätverskort) och en med 2000 pro.
De är kopplade samman såhär Kabel modem -> XP -> XP -> 2k
Det kmonstiga är att nätverket funkar, dvs, att datorerna hitar varandra och jag kan kopiera filer mellan dom osv..... men inte INTERNET på 2000 datorn.
Är väldigt tacksam för hjälp!
Tack på förhand!
///fattaru
February 17, 2003
alltså det är busenkelt. Har du väl fått ett nätverk mellan datorerna, dvs att du vet att all hårdvara fungerar så är det ju bara till att köra konfigurationen under nätverket på xpn...
där klickar du i att xp ansluter direkt till internet o att dem andra ansluter via xp datorn, sen väljer du det närverkskort som ansluter till internet klicka ok, låter datorn jobba lite o kopierar inställningarna på en floppy, trycker in floppyn i 2000datorn, trycker start, kör a: ... blabla bla, o vips så har du internet på båda datorerna samtidigt,
funkade för mig, kör adsl -> XP -> XP -> WIN98, lite klumpigt föredrar en router imellan egentligen men den e trasig... så det funkar om man har några närkort.
February 2, 2003
piddelink wrote: alltså det är busenkelt. Har du väl fått ett nätverk mellan datorerna, dvs att du vet att all hårdvara fungerar så är det ju bara till att köra konfigurationen under nätverket på xpn...
där klickar du i att xp ansluter direkt till internet o att dem andra ansluter via xp datorn, sen väljer du det närverkskort som ansluter till internet klicka ok, låter datorn jobba lite o kopierar inställningarna på en floppy, trycker in floppyn i 2000datorn, trycker start, kör a: ... blabla bla, o vips så har du internet på båda datorerna samtidigt,
funkade för mig, kör adsl -> XP -> XP -> WIN98, lite klumpigt föredrar en router imellan egentligen men den e trasig... så det funkar om man har några närkort.
Tack så mycket! ska testa det så fort jag har fixat en floppy... 😀 har aldrig såna hemma nuförtiden...
1 Guest(s)