May 14, 2008
Hejsan gott folk!
har skrivit denna frågan i massor med olika forum... men inte riktigt fått något svar 🙁
saken är den att jag har ett telia 24mbit/s och en belkin router till en stationär dator som jag kör xp på, ... sen har min far en bärbar dator helt nyköpt enbart för att kunna spela poker online 🙂
han kör vista på denna!
nu till saken: om jag startar någon som helst "aktivitet" i utorrent så tappar han sin internet hastighet... svenska spel kräver 0,25 som minimun krav. men det är sämre än det!
jag har portat min router enl belkins supports anvisningar och detta verkar ju funka på min dator. har provat att köra trådlöst, kabel och som vi har det nu med ett sk "power lan" samma resultat på alla sätt!
lite mer irriterande är att grannen mitt emot sitter på en 8mbit/s lina och kör 4 datorer för fullt via en router utan några problem !
nån som kan hjälpa mig! är min router för kass eller är det nån rackarns inställning?
mvh:Zäta
March 10, 2003
Kanske så att grannen din har en annan router som faktiskt klarar många anslutningar samtidigt.
Belkins är inte direkt kända för att vara sådär jättebra routers.
Du har väl begränsat din hastighet i ditt torrentprogram ? För det finns inte många
konsumentrouters som hanterar QoS.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)