September 1, 2002
I don't get it. Min uppkoppling är hur stabil som helst med DC, torrent och surfa. Aldrig ett enda avbrott.
Men så fort jag startar ett internetspel, vare sig det är DoD: Source, CSS, BF2 eller annat spel, så får jag alltid "There is a problem with your Connection" eller liknande och sedan blir jag droppad från servern.
Någon som vet vad som står på? I bland fungerar det i en timme, i bland tio minuter.
Åter igen, det är ENDAST vid spel som linan verkar dö, aldrig annars.
Jag har BBB "8 Mbit" (3,55 mbit i tptest).
Har testat typ 5 olika nätverkskort samt 3 olika routers (och även utan router).
Tacksam för något svar.
September 1, 2002
Det är aDSL det handlar om.
Jag har fått linans signalstyrka sänkt för stabilitet.
Och jag tycker inte det är någon skillnad på att tanka järnet och spela internetspel?
Den borde ju tappa anslutning även "vanligt" om den var instabil tycker jag.
Körde /ping xxxxxxx i cmd och inga paket försvann då.
March 6, 2005
September 10, 2004
jonor084 wrote: Det här kanske låter lite konstigt men
en kompis berättade det här för mig
(vet inte om det är sant)
BBB har ett pingfilter för t.ex onlinespel,
ring dom och fråga vettja 😛
Jepp, de har ping filter. Kom inte på i mitt förra inlägg vad det hette bara...
Har du ovanligt hög ping, jag hade kanske 20-30 i ping till de bästa servrarna när jag körde BBB Adsl....
Ring o be dem stänga av pingfiltret eller vad nu deras tekniska benämning heter... Dina totala hastighet kommer drabbas lite lite av det....
Kolla dina ping till olika spelservrar först... Svenska servrar med BBB eller liknande bra linor borde du ju pinga nånstans 20-30 eller kanske lägre...
/JOnas
March 6, 2005
February 27, 2006
September 1, 2002
Nasra wrote: Har du testat o stänga av brandväggen?
Har du router?
Vad ere för kort du använder på datorn är det inbyggda eller pci?
är det kabel eller trådlöst du kör med?
Dinos wrote: Har testat typ 5 olika nätverkskort samt 3 olika routers (och även utan router).
Ja jag har router men testat utan också. Både PCI och inbyggda nätverkskort är testade.
Både kabel och trådlöst är testat aswell :/ Så det måste ju vara relaterat till linan.
March 6, 2005
Poontus wrote: men jag tycker ändå att det här känns lite fel, ni tittar bara på pingen verkar det som, om jag spelar på en server på Hawaii 150ms eller en i korea med 300ms så har jag hög ping men inte får jag så som beskrivs "There is a problem with your Connection" för det.
I vissa spel så finns det ett minimum för sånt. Altså för mycket förlorade paket leder till "kick" t.ex i Battlefield 2
2 Guest(s)