Problem med massa skit på min hotmail. nån som veT?|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Problem med massa skit på min hotmail. nån som veT?
[1538]Pyro
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1779
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 1, 2003 - 6:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjenare! det är såhär att jag har haft min hotmail rätt länge nu o jag får runt 30 mail per dag som bara är skit liksom. går det på nått sätt att göra så man slipper sånt där skit lr äre bara o göra en ny mail? 😕

mullemaster
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 385
425727
October 1, 2003 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Blocka de mailadresserna kan hjälpa lite men din mailadress sprids runt till alla som skicka ut sånt skit så¨du kommer fortfarande få mail från nya ställen hela tiden.

Jag blockade alltid allt jag fick förut och så låter man bli att surfa på skitsidor och hålla burken ren från spy/adware

Garfzez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
426819
October 3, 2003 - 10:48 am
sp_Permalink sp_Print

[1538 wrote: Pyro]Tjenare! det är såhär att jag har haft min hotmail rätt länge nu o jag får runt 30 mail per dag som bara är skit liksom. går det på nått sätt att göra så man slipper sånt där skit lr äre bara o göra en ny mail? 😕

Höj säkerheten till max, så du bara tar emot mail från dem som finns med på din lista över "säkra adresser". Detta innebär att du blir tvungen till att ögna igenom alla spam för att se om något riktigt mail har hamnat där.. men efter ett tag så blir det bara spam som hamnar i spamkorgen. Jag kör så.. funkar hur bra som helst..

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
427085
October 3, 2003 - 4:08 pm
sp_Permalink sp_Print

sen har jag fått en bild av att hotmail är lite utsatta... dom som skickar ut massutskick sägs ha program som slumpar fram hotmail-adresser!!
DÄrför kanske man ska välja en pop3 eller nån mindre känd (internationellt sett) tex spray...

rätta mej om jag har fel...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 35
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL