September 30, 2004
Hej!
Jag tänkte koppla ihop min laptop med min stationära dator för att överföra lite filer. Var iväg och köpte en korskopplad kabel. Kopplade ihop och jag körde guiden " Konfiguration för hemnätverk" nått sånt hette den. Sen stod det att jag skulle köra samma guide på den andra datorn, jepp gjorde det men när jag skulle starta den guiden så stod det "Du kan inte köra den här guiden för att den tillhör en domän".
Använder XP Home på den stationära och XP Proffesional på laptopen.
Jo, det är så att den tillhör min skolas domän...
Hur ska jag göra för att få det att fungera ?
(OBS! Kan inget om Nätverk så förklara utförligt om ni har något svar)
Tack på förhand !!!
December 9, 2003
Du kan ju testa att ändra så att datorn är med i en arbetsgrupp istället. Det gör du genom att högerklicka på "den här datorn" och välja datornamn.
Sedan kan du kanske köra guiden.
Antec P180 | Corsair 620HX | Gigabyte P35-DS4 (rev. 1.1) | Q6600 (G0 L726A951) @3,2GHz (400x8) 1,31V | Corsair TwinX XMS2 CL5 2x1GB + OCZ 2x2GB 800MHz | Gigabyte GTX 460
May 7, 2002
blunden wrote: Du kan ju testa att ändra så att datorn är med i en arbetsgrupp istället. Det gör du genom att högerklicka på "den här datorn" och välja datornamn.
Sedan kan du kanske köra guiden.
kan bli problem att få tillbaka den i domänen. skriv bara ip-adress i IE.
December 9, 2003
Sh00tMe wrote: grrrr, ändrade Arbetsgruppen.......och nu är datorn lösenordsskyddad utan att jag satt något lösenord eller användarnamn!!!! Hur kommer jag nu in????
👿 👿 👿
Hade samma problem förut på en ny dator. Denna ville ha ett lösenord även fast det inte fanns något. Jag löste det genom att köra nätverksguiden.
Antec P180 | Corsair 620HX | Gigabyte P35-DS4 (rev. 1.1) | Q6600 (G0 L726A951) @3,2GHz (400x8) 1,31V | Corsair TwinX XMS2 CL5 2x1GB + OCZ 2x2GB 800MHz | Gigabyte GTX 460
1 Guest(s)