July 16, 2001
Hej, har kopplat in en trådlös router (Netgear WGT624) samt ett trådlöst nätverkskort, allt fungerar jättebra internt, men när jag ska ställa in routern så den ska logga in på internet (Telia bredband 2000) så fungerar det inte.
Jag får ingen utgående IP-adress. Det fungerar om jag väljer att inte skriva in lösenordet i routern och sen loggar in manuellt genom login1.telia.com.
Men så vill jag inte ha det eftersom jag har en nätverksansluten satellitmottagare som jag vill ha ansluten utan att datorn ska behöva vara igång.
Skulle kanske gå att förklara bättre men om nån har någon fråga så kan jag gärna utveckla det lite mer då (nyaste firmware och drivrutiner till routern och nät-kortet installerade).
May 23, 2001
Jag förstår vad du menar.
Tyvärr har inte din router stöd för webbinlogning. Om du haft t.ex. Tiscali som kör ett annat inloggningssystem så hade det fungerat att skriva i lösenordet i routern.
Det är din router som får IP adressen från Telia, den jag tror du kallar för "utgående IP-adress".
Så allting fungerar som det skall hos dig.
May 7, 2002
stormaz wrote: Jag förstår vad du menar.
Tyvärr har inte din router stöd för webbinlogning. Om du haft t.ex. Tiscali som kör ett annat inloggningssystem så hade det fungerat att skriva i lösenordet i routern.
Det är din router som får IP adressen från Telia, den jag tror du kallar för "utgående IP-adress".
Kolla på tiden för inläggen :blink:
May 23, 2001
picks2 wrote: [quote=stormaz]Jag förstår vad du menar.
Kolla på tiden för inläggen :blink:
Vi kanske ska införa skiftgång 😉
May 23, 2001
Och adressen till det programmet är http://www.lfdomain.com
1 Guest(s)