August 17, 2001
Nåt skumt har hänt då jag inte kan kan komma in på nätverket med min stationära dator med ett Epox 8RDA+ med inbyggt nätverkskort. Jag har WinXP SP1 också. Har testat att installera om nVidia mk drivrutiner. Jag kan inte pinga routern, dock har jag fått ett ip och när man kollar runt lite i datorn så verkar allt som om jag skulle vara uppkopplad, både på under network connections och under taskmanager så ser det ut som om jag har 100Mbit inkopplat. Det står tom att min routers ip, 192.168.0.1, är default gateway, men sen kan jag inte pinga den? Nån som har nåt förslag?
June 17, 2002
Hallo !
samma här mitt 8rda+ ville inte heller vara med på nätverket till min d-link 604....XP+sp1 på bägge datorerna..."roligt" att det inte bara är jag som lider av detta då kanske det kommer en fix till detta nån gång.
kopplar man bara in en dator åt gången till routern...oavsett port så fungerar allt bra, men kopplar man in 2 datorer så fungerar det inte för 8rda+ datorn.....vad kan det vara för fel ?
August 17, 2001
scoredevil wrote: Hallo !
samma här mitt 8rda+ ville inte heller vara med på nätverket till min d-link 604....XP+sp1 på bägge datorerna..."roligt" att det inte bara är jag som lider av detta då kanske det kommer en fix till detta nån gång.
kopplar man bara in en dator åt gången till routern...oavsett port så fungerar allt bra, men kopplar man in 2 datorer så fungerar det inte för 8rda+ datorn.....vad kan det vara för fel ?
Ja det är samma setup som jag har. Det skumma är att det alltid har fungerat tom så sent som igår men nu har det ballat ur, fattar inte vad det kan bero på...
August 17, 2001
Jag har nu löst problemet. Det var när jag flashade till det senaste bioset, 3303, som det hela slutade fungera. Det hände var att min dator fick en ny MAC adress men att routern hela tiden ville kommunicera med den gamla. Genom att manuellt skriva in MAC adressen (den gamla) i bios så fungerar det!
2 Guest(s)