Problem med Router (tror jag)|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Problem med Router (tror jag)
The Dragon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 938
Member Since:
January 6, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 17, 2006 - 1:10 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har ett litet problem jag har en 24/1 Uppkoppling från SugTelia det ända som fungerar i Ingemansland (bor på södra Gotland). Vi måste ha en Router för att dela ut internet till alla datorer i hemmet. Nu är det så att det inte går att använda några typer av Peer to Peer klienter typ DC++, Torrent m.m. Det går att hitta och komma in på servrar men man kan inte får ner nått i "Active" men i Passive går det men alla vet hur det funkar i Passive. så hur ska jag kunna köra i Active. (Torrent så händer typ ingenting den säger bara att den inte hittar några Seeds eller Peers) Jag har stängt av brandväggen i Routern då det inte ens går att spela CS om den är igång har prövat med Port Forwarding och sagt att den ska släppa igenom de portar spelet använder men det funkar ändå inte.

Men när man spelar så har man dock väldigt hög ping den ligger på snitt 70 men den kommer upp i 100 ibland i CS och BF2 som jag spelar dagligen. Har typ max 30 med min BBB upploppling som jag har i STHLM.
Jag har en Netgear RP614v3 och Telias standard DSL modem.

Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71

Blaxxor
Member
Medlem
Forum Posts: 2182
Member Since:
July 23, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1004318
January 17, 2006 - 9:30 am
sp_Permalink sp_Print

Testa att lägga in uppdateringen till routern som finns i denna tråden. Jag och Bacon hade problem som löste sig när vi gjorde det.

Har samma modem som dig från Telia och det fungerar superbra här nu efter uppgraderingen av routern

https://www.nordichardware.se/.....highlight=

Edit: Tror inte bacons länkning till filen funkar, men min funkar fortfarande. Testa först med filen som heter RP614v3_V6.1RC2NA.bin. Den kör jag med och det har funkat super sen sist. Och det har gått några månader sen den krånglade 😛

The Dragon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 938
Member Since:
January 6, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1004340
January 17, 2006 - 11:51 am
sp_Permalink sp_Print

Blaxxor wrote: Testa att lägga in uppdateringen till routern som finns i denna tråden. Jag och Bacon hade problem som löste sig när vi gjorde det.

Har samma modem som dig från Telia och det fungerar superbra här nu efter uppgraderingen av routern

https://www.nordichardware.se/.....highlight=

Edit: Tror inte bacons länkning till filen funkar, men min funkar fortfarande. Testa först med filen som heter RP614v3_V6.1RC2NA.bin. Den kör jag med och det har funkat super sen sist. Och det har gått några månader sen den krånglade 😛

Det kanske kan funka men hur ska jag instalera uppgraderingen det är ju en BIN fil men Deamon Tool kan inte läsa den.

Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71

Avatar
Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
March 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1004342
January 17, 2006 - 12:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Går du inte in i routern bara, går till uppdateringsmenyn eller vad man säger och sen väljer bin-filen och börjar uppgradera..?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 25
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL