January 6, 2003
Jag har ett litet problem jag har en 24/1 Uppkoppling från SugTelia det ända som fungerar i Ingemansland (bor på södra Gotland). Vi måste ha en Router för att dela ut internet till alla datorer i hemmet. Nu är det så att det inte går att använda några typer av Peer to Peer klienter typ DC++, Torrent m.m. Det går att hitta och komma in på servrar men man kan inte får ner nått i "Active" men i Passive går det men alla vet hur det funkar i Passive. så hur ska jag kunna köra i Active. (Torrent så händer typ ingenting den säger bara att den inte hittar några Seeds eller Peers) Jag har stängt av brandväggen i Routern då det inte ens går att spela CS om den är igång har prövat med Port Forwarding och sagt att den ska släppa igenom de portar spelet använder men det funkar ändå inte.
Men när man spelar så har man dock väldigt hög ping den ligger på snitt 70 men den kommer upp i 100 ibland i CS och BF2 som jag spelar dagligen. Har typ max 30 med min BBB upploppling som jag har i STHLM.
Jag har en Netgear RP614v3 och Telias standard DSL modem.
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
July 22, 2003
Testa att lägga in uppdateringen till routern som finns i denna tråden. Jag och Bacon hade problem som löste sig när vi gjorde det.
Har samma modem som dig från Telia och det fungerar superbra här nu efter uppgraderingen av routern
https://www.nordichardware.se/.....highlight=
Edit: Tror inte bacons länkning till filen funkar, men min funkar fortfarande. Testa först med filen som heter RP614v3_V6.1RC2NA.bin. Den kör jag med och det har funkat super sen sist. Och det har gått några månader sen den krånglade 😛
January 6, 2003
Blaxxor wrote: Testa att lägga in uppdateringen till routern som finns i denna tråden. Jag och Bacon hade problem som löste sig när vi gjorde det.
Har samma modem som dig från Telia och det fungerar superbra här nu efter uppgraderingen av routern
https://www.nordichardware.se/.....highlight=
Edit: Tror inte bacons länkning till filen funkar, men min funkar fortfarande. Testa först med filen som heter RP614v3_V6.1RC2NA.bin. Den kör jag med och det har funkat super sen sist. Och det har gått några månader sen den krånglade 😛
Det kanske kan funka men hur ska jag instalera uppgraderingen det är ju en BIN fil men Deamon Tool kan inte läsa den.
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
1 Guest(s)