October 6, 2003
Hejsan allesammans! Jag har sökt i forumet men inte hittat någon tråd som tog upp mitt problem.
Det är så att jag har fixat en ny router (Pappa vill ha trådlöst till sin laptop, fråga inte :P) av märket Netgear, Modell: WGR614.
När jag försöker installera själva sjabraket så stöter jag på problem. Den nya rotuern vill nämligen ha min Internet IP-adress, DNS, Nätmask och Gateway. Jag vet precis vad jag ska skriva i förutom mitt Internet IP.
Jag försökte köra ipconfig /release och ipconfig /renew och då fick jag fram ett ip som började med 169.xxx.xxx.xxx och det säger Telia själva att det är fel.
Hur ska jag göra för att få fram rätt ip-adress? Det som kommer fram när man besöker t.ex. http://www.whatismyip.com kan väl knappast stämma, eller?
Jag hoppades att ni kanske kunde svara på min fråga så jag slapp ringa kundtjänst.
Tack och hej.
May 6, 2002
BearznaiL wrote: Hejsan allesammans! Jag har sökt i forumet men inte hittat någon tråd som tog upp mitt problem.
Det är så att jag har fixat en ny router (Pappa vill ha trådlöst till sin laptop, fråga inte :P) av märket Netgear, Modell: WGR614.
När jag försöker installera själva sjabraket så stöter jag på problem. Den nya rotuern vill nämligen ha min Internet IP-adress, DNS, Nätmask och Gateway. Jag vet precis vad jag ska skriva i förutom mitt Internet IP.
Jag försökte köra ipconfig /release och ipconfig /renew och då fick jag fram ett ip som började med 169.xxx.xxx.xxx och det säger Telia själva att det är fel.Hur ska jag göra för att få fram rätt ip-adress? Det som kommer fram när man besöker t.ex. http://www.whatismyip.com kan väl knappast stämma, eller?
Jag hoppades att ni kanske kunde svara på min fråga så jag slapp ringa kundtjänst.
Tack och hej.
Du skall inte fylla i något, du skall få en automatiskt tilldelad IP-adress (DHCP).
October 23, 2002
May 7, 2002
BearznaiL wrote: Lite skum router och skumma inställningar. Jag har Telia så då har man login och lösenord för sitt bredband, men väljer man detta som inställning i routern så funkade det inte.
Men det löste sig iallafall.
Tack för svar! Lås tråden om ni känner för det.
Du behöver inte använda de numera.
2 Guest(s)