April 5, 2002
Tja.. har installerat telia-adsl och trådlöst nätverk från d-link hemma.
Nu är problemet att modemet tappar uppkopplingen var 5 min (har tagit tiden) om är frånkopplad i 30 sek typ och sedan kan man fortsätta. Det är jävligt störande när man kör cs och det står connection problem i 30s.
Vad är det som är fel? Någon som har samma problem?
Har en D-link DI-624 router och ett D-link DLS-300G modem
Telia ADSL 0.5
Tack på förhand
/Marqz
June 21, 2004
Det är säkert samma fel som jag har med min DI-514,Man blir ut-loggad med jämna mellan-rum,Jag ringde D-Links support och dom sa att det berodde på Telias servrar som var överbelastade.Men med min gamla router Di-804(inte trådlös)så blir jag aldrig ut-loggad.Så jag undrar om D-Links gamla produkter är bättre en deras nya ?...
June 21, 2004
Japp med eller utan DI-804 så blir jag inte ut-loggad,Men direct då jag kopplar in DI-514 routern så kan det funka 12timmar eller 3minuter innan jag blir ut-loggad...Ju mer trafik det är på internet typ kl20.00 en söndags kväll(var tredje minut) ju fortare blir man ut-loggad...Och D-links support nekar inte att problemet finns,Dom sa att dom skickat fel-rapporten till Taiwan(tillverkaren)men jag vet inte hur länge man ska vänta på att en lösning kommer...
June 21, 2004
Och det är när jag är aktiv(spelar,surfar)som jag blir ut-loggad.Men jag har löst problemet för mig i alla fall tillfälligt,Jag använder min gamla router(DI-804)kopplad mot ADSL-Modemet,Kopplar in min DI-514 i en av nätverks-portarna,kopplar bort DHCP-servern på 514:an och låter 804:an sköta ip-utdelningen,Då funkar mitt lokala nätverk och det trådlösa nätverket och jag blir aldrig ut-loggad från mitt Telia ADSL...
April 5, 2002
det är ingen som känner till om det hjälper att uppdatera firmwaren på modemet då? eller kanske på routern... jävligt störande problem.
Jag blir också utloggan även om jag inte har routern emmelan men jag tvivlar på att det beror på överbelastning.. farsan har precis samma abbonemang på sitt kontor i stan och där fungerar det felfritt.
MVH
January 4, 2001
Marqz wrote: det är ingen som känner till om det hjälper att uppdatera firmwaren på modemet då? eller kanske på routern... jävligt störande problem.
Jag blir också utloggan även om jag inte har routern emmelan men jag tvivlar på att det beror på överbelastning.. farsan har precis samma abbonemang på sitt kontor i stan och där fungerar det felfritt.
MVH
Men då är det ju inte routern.
Antingen telia lr modemet...
Prova med ett annat modem, samt kolla upp ifall du kan byta firmware på modemet...
June 21, 2004
Marqz wrote: det är ingen som känner till om det hjälper att uppdatera firmwaren på modemet då? eller kanske på routern... jävligt störande problem.
MVH
Men om du har tex Telia ADSL så blir du ut-loggad automatiskt om du inte är aktiv på internet om du inte har nåt program som håller igång uppkopplingen typ Connection Keeper,det kan inte vara det som är ditt problem ?
April 5, 2002
Nej tror inte det.. har connection keeper igång plus att jag har hört att telia tagit bort den automatiska utloggningen. dessutom är jag aktiv när det kopplar ner.. det konstiga är att den inte verkar koppla ner bara tappa uppkopplingen i 30 sek sen är man inloggad igen..
May 9, 2002
Jag har en Dlink Di 624 med och har samma problem när vi ska spela kopplar det ner med jämna mellan rum.
Har provat med olika firmware både till routern och dom trådlösa korten men med samma resultat.
Har givit upp nu och ska sälja s..... för att köpa något annat och testa om det går bättre.
Körde förut en Dlink Di 614+ och den funka kanon aldrig några problem med den.
April 5, 2002
nu fungerar det... efter att nätverksteknikern varit här och konstaterat att det nog var signalen som var för svag eller att det var något jordfel så fungerar det =)
Har kan nog ha ringt till telia och sagt vad han trodde och sedan gjorde telia nåt så att det blev bättre... 😛
MVH Marqz
1 Guest(s)