November 22, 2003
Köpte en router idag, problemet är att min laptop inte ens hittar något trådlöst nätverk. Internet via kabel fungerar finfint men det trådlösa hittar jag inte ens. Allt är som det stod på när jag kopplade in den, kollade bara att det trådlösa var påslaget.
Routern är en Gigabyte GN-BR01G. I snabbguiden står det att det följer med något program med Gigabyte´s trådlösa nätverkskort men jag har juh redan ett trådlöst nätverkskort i laptopen. Ska juh inte behöva köpa ett annat nv-kort till laptopen bara för att jag vill ha trådlöst.
I laptopen sitter det ett Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection.
November 22, 2003
Ja, har fått igång det på flickans laptop nu. Så felet borde ligga på min laptop. Förstår dock inte vad det kan vara, då allt är inställt på samma sätt i min. Skillnaden är att hennes laptop är allt som det var när hon köpte den med Acer´s installation av WinXp.
På min har jag ominstallerat WinXP själv och lagt in alla drivrutiner själv så jag slapp alla onödiga program. Tycker att det trådlösa nätverkskortet ska fungera bara drivrutinerna är installerade.
March 10, 2003
Inte så att du har en on/off knapp för det trådlösa ? Har det på min lappis.
Tog ett tag innan jag läste manualen och fick igång det trådlösa genom att
bara trycka på en knappjävel.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
November 22, 2003
Efter att läst ditt svar så började jag kolla runt lite nogrannare. Tryckte på alla knappar men inget med wireless dök upp. Började då kolla på tangentbordet.
På flickans laptop är det en stor knapp för wireless, på min Asus A6G ska man trycka FN och F2 för att aktivera/avaktivera.
Tack för hjälpen, problemet löst.
1 Guest(s)