december 10, 2002

Hej! Jag har ett problem med mitt trÃ¥dlösa nätverk i hemmet. Jag installerade ett nyinköpta Telia Mobilt Bredband Kontant för ett tag sedan, och innan det disconnectade jag mitt trÃ¥dlösa nätverk pÃ¥ den bärbara datorn, när jag sedan sett att det mobila bredbandet funkade sÃ¥ kopplade jag ner det, tog ur modemet och skulle ansluta till det trÃ¥dlösa nätverket i hemmet igen, dÃ¥ kunde datorn inte hitta det, eller nÃ¥got annat trÃ¥dlöst nätverk i närheten(bor i lägenhet), och dÃ¥ försökte jag med att inaktivera och aktivera det trÃ¥dlösa nätverkskortet i datorn, jag försökte att starta om routern, jag ringde till och med till Telia, tänkte om dom varit ute för nÃ¥got liknande innan, men det hade dom inte. Sedan startade jag om den bärbara men det hjälpte inte heller, sÃ¥ dÃ¥ tänkte jag: Jaja, jag kopplar väl in det trÃ¥dburna nätverket i datorn, det funkade direkt, och efter det sÃ¥ kunde jag hitta dom trÃ¥dlösa nätverken med. SÃ¥ dÃ¥ kopplade jag ur det trÃ¥dburna nätverket och det har funkat tills igÃ¥r kväll. DÃ¥ när jag kom hem sÃ¥ stod det att jag var ansluten till det trÃ¥dlösa nätverket, men att det var en begränsad anslutning, och startade dÃ¥ om routern, men det hjälpte inte, sÃ¥ jag tänkte: Okej, jag disconnectar väl anslutningen dÃ¥ och ansluter igen, men när jag skulle ansluta igen sÃ¥ kunde jag inte hiita nÃ¥got trÃ¥dlöst nätverk… IGEN. Kopplade dÃ¥ in det trÃ¥dburna nätverket igen, men dÃ¥ kunde jag inte hitta nÃ¥got trÃ¥dlöst nätverk. Är det nÃ¥gon som varit ute för detta nÃ¥gon gÃ¥ng ?
Jag har en D-Link DIR-615 med firmware 4.11, mitt nätverkskort(det trådlösa) är: Realtek RTL8191SE Wireless LAN 802.11n PCI-E NIC
Tacksam för svar
Henrik ’DesTr0yeR’ Andersson
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest

Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
122 Guest(s)
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
Kelli Gaskins
brastor bris
Immediate Momentum
diaphra
JuhaniHugo2 Juhani
JenniferMassey JenniferMassey
derine sominia
kancilbola
betterwound
Inspilar Medicament
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 78407
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL