December 10, 2002
Hej! Jag har ett problem med mitt trådlösa nätverk i hemmet. Jag installerade ett nyinköpta Telia Mobilt Bredband Kontant för ett tag sedan, och innan det disconnectade jag mitt trådlösa nätverk på den bärbara datorn, när jag sedan sett att det mobila bredbandet funkade så kopplade jag ner det, tog ur modemet och skulle ansluta till det trådlösa nätverket i hemmet igen, då kunde datorn inte hitta det, eller något annat trådlöst nätverk i närheten(bor i lägenhet), och då försökte jag med att inaktivera och aktivera det trådlösa nätverkskortet i datorn, jag försökte att starta om routern, jag ringde till och med till Telia, tänkte om dom varit ute för något liknande innan, men det hade dom inte. Sedan startade jag om den bärbara men det hjälpte inte heller, så då tänkte jag: Jaja, jag kopplar väl in det trådburna nätverket i datorn, det funkade direkt, och efter det så kunde jag hitta dom trådlösa nätverken med. Så då kopplade jag ur det trådburna nätverket och det har funkat tills igår kväll. Då när jag kom hem så stod det att jag var ansluten till det trådlösa nätverket, men att det var en begränsad anslutning, och startade då om routern, men det hjälpte inte, så jag tänkte: Okej, jag disconnectar väl anslutningen då och ansluter igen, men när jag skulle ansluta igen så kunde jag inte hiita något trådlöst nätverk... IGEN. Kopplade då in det trådburna nätverket igen, men då kunde jag inte hitta något trådlöst nätverk. Är det någon som varit ute för detta någon gång ?
Jag har en D-Link DIR-615 med firmware 4.11, mitt nätverkskort(det trådlösa) är: Realtek RTL8191SE Wireless LAN 802.11n PCI-E NIC
Tacksam för svar
Henrik 'DesTr0yeR' Andersson
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
1 Guest(s)