October 18, 2001
Skulle behöva lite hjälp med att få igång mitt internet. Jag har nyligen installerat XP och nu får jag inte igång mitt internet. Jag har telia comhem som internet leverantör. Då man använder ett nätverks kort som går till ett kabel modem.
vore mycket tacksam för lite tips.
AMD XP1700+ 512MB Ram
27Gb,40Gb,80Gb HD:s
soundblaster live 5,1
Geforce4 MX440 64MB
Windows XP
October 18, 2001
June 22, 2001
Har du ställt in att du skall få ip nummer automatiskt ? via dhcp, för den adressen på 169 är en autokonfigurationsadress som man får då man inte får kontakt med dhcp servern..
annars kan du även välja supportfliken. för nätverkskortet så finns de en "knapp" som heter Repair.. som kan hjälpa med
October 18, 2001
October 18, 2001
September 14, 2001
Hmm,
1, avinstallera allt som har med bredbandet att göra, startaom datorn.
2, Kolla så att du har ALLA protocol inlaggda och rätt inställda för nätverkskortet.
3, Installera eventuell mjukvara igen
4, Dubbelkolla alla inställningar igen.
5, Gå och ryck lite i sladdarna och kolla så att de VERKLIGEN sitter.
*4 av 5 datorproblem är pga att en sladd sitter löst, även om det ser ut som att den sitter så kan den glappa lite.
eller så kan du ringa supporten, men det är ett nederlag bara det=)
October 18, 2001
men hur kommer det sig att det funkar med win98?? Jag tycker att det verkar väldigt ologiskt?! Och vad skulle det vara för typ av problem som ligger hos telia eftersom jag inte får någon kontakt med deras DCHP.. Alla andra bolag verkar funka men inte telia..
AMD XP1700+ 512MB Ram
soundblaster live 5,1
Geforce4 MX440 64MB
Windows XP
October 18, 2001
Har "Bredband" via Telia, O stötte på liknande problem i win95... Ibland när jag startar datorn, så kom det upp ett felmeddelande om just DCHP nånting... Vad jag än gjorde, så hjälpte inget... Starta om datorn, allt... Men sen stängde jag av datorn helt, slog på den, och vips, så funkade Internet igen... Skumt...
October 18, 2001
Börjar tro att felet ligger hos telia för jag kan inte heller förnya min ip i win98.. då får jag heller ingen kontakt med DHCP server, så något strul verkar dem nog ha..
Tack för all hjälp!!
AMD XP1700+ 512MB Ram
soundblaster live 5,1
Geforce4 MX440 64MB
Windows XP
1 Guest(s)