December 30, 2005
Det var en go vän som är stor och kom hem till mig en ful dag och hjälpte mig med DC!!! Han sa att det var lite problem men portarna eller något så jag får köra på passive så länge.
Jag försöker lösa problemet själv på något sätt. Nu har jag skrivigt in i min ZyXEL att den går från 1024 till 65535 som portar inne på NAT. Inne på fuldc har jag skrivigt in en sak han som hjälpte mig med hade gjort. Nått med zapto.org . Åsso på TCP står det nu 1214 och på UDP står det 1024. Nu står den på Firewall with manual port forwarding.
Man det går bara sämre.
Hjälp mejjj!
December 30, 2005
men asså, vad behöver man egentligen ställa in i sin Gateway och fulDC för att kunna köra på "Firewall with manual port forwarding"?
Om jag ställer in den på "Firewall with UPnP(Universal Plug n' Play(?))" så kommer det bara upp ett felmedelande om att jag får ställa in NAT för mig själv.
August 11, 2005
"trore"
för att få rätt hjälp bör du helst veta lite mer om vad du har och inte har.
Om du har flera brandvägg kan det vara så att de inte funkar bra ihop, på sammasätt som man får problem om man har flera antivirus installerade samtidigt.
Ta reda på vad hu har och vad som kan vara viktigt för att hjälpa dig vidare, tex brandväggar, router etc.
August 11, 2005
Okej.
Nu börjar vi om från början. Du har två olika brandväggar. Och du har även en router (för annars hade du inte haft problemet).
Och du har problam med att du inte kan öppna portar och vara active.
Jag ger dig rådet att prova med att köra med router och enbart en brandvägg. Därefter går du in på sidan http://www.portforward.com och väljer fram din router (Zyxel) och gör som det står där. (duväljer forwarding, sen din router, sen vilket program du ska öppna en port för).
Funkar det inte får du skriva gär igen.
Lycka till!
Ps angående brandväggarna. Du kan ju öppna en port när du bara har en brandvägg igång, och funkar det så kan du ju prova sätta igång de andra.
1 Guest(s)