April 20, 2002
Japp jag söker ett program som jag kan köra i bakgrunden som loggar upp och nerladdning för att kunna se om mitt internet är stabilt och inte tappar hastighet ibland.
Jag har problem med speciellt WoW att det några gånger i timmen börjar lagga något otroligt i fem/tio sekunder för att efter denna lilla tid gå tillbaks till normalt. Detta händer också i Counter-strike så jag vet att det inte jag med just WoW att göra.
Jag har provat att avsluta Netlimiter och mitt antivirus så det är inget av dem som plötsligt segar ner datorn. Jag kan inte hitta andra program igång heller som egentligen kan ta så mycket bandbredd eller processorkraft under den här tiden så de kan göra detta.
Så jag misstänker att det är internet som strular och kanske tappar synken på något vis.
Ett program som håller kvar i alla fall två-tre timmars logg på min uppkoppling är vad jag skulle vilja ha.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
December 24, 2002
April 20, 2002
Skulle TpTest göra det jag bad om?
Förresten är senaste versionen vad jag vet 3.12 och det gör inte alls det jag skrev att jag behövde.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
December 24, 2002
gå in på http://www.tptest.se o leta efter tptest statistik!
August 16, 2005
Pingplotter är nog bättre om du har problem med att nätet går ner.
Jag har själv aldrig kört det men det är många som rekommenderar det.
Tror det ska gå att se vart det strular någonstans också med hjälp av en traceroute funktion.
April 20, 2002
Ja Pingplotter var precis den sorts program jag sökte.
Det jag läste om det här TpTest Statistik gjorde att jag inte tycker det verkar göra det jag ville dock.
Tackar för hjälpen båda två!
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
April 20, 2002
Ja det har du rätt i.....men det visar väl bara några minuter tillbaks eller?
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
2 Guest(s)