March 19, 2003
Hej alla nördar.
Har testat två program nu som "hjälper" en att komma ut på nätet igenom proxy/firewallen.
Hopster och Your Freedom.
En så länge tycker jag Your Freedom och Hopster har funkat bra förutom att Hopster har AD's som poppar upp och att båda har hastighetsgräns på 2 och 6kb/s, dvs inte mycket att hänga i granen.
Samt att Your Freedom kopplas från efter 240min och man måste återansluta manuelt som också är nakdel.
Ang hastighets gränsen, ad's och disconnect grejerna så kan man komma förbi det om man betalar typ 20$ i månaden, inte specielt intressant då.
Och alternatift vore om man gör nå liknande och har en server hemma som man kopplar upp sig mot men det har varit för krångligt om man gemför mot dessa program.
Eftersom att jag inte är så duktig på linux så vill jag gärna utesluta det.
Ni som vet, finns det ingen liknande server programvara som kan likna en ftp server i princip.
Inge krångel med att installera Linux och konstiga grejer jag aldrig hört talas om innan?
Tjänsterna som de erbjuder är hur enkla som helts, bara installera och starta och det kan ju bero på att de gör allt jobb bakom kulisserna.
Men hur komplicerat måste en "server" programvara vara igentligen?
Den ska ta imot inkommande anslutningar bara, som typ ftp/http server?
HJÄÄÄÄLP MIG i denna kolosala rymd!
Varör ska det vara så komplicerat för en så enkel sak?
BAH! River håret av mig för jag känner mig korkad.
1 Guest(s)