September 6, 2004
Jag har försökt att lägga upp diverse servrar såsom CS server och ventrilo server, men jag är inte så bra på den delen så jag har inte fått de till att fungera.
Folk säger att jag ska "öppna portarna", men jag hittar inte rätt på min router. Jag har en D-Link 604. Hjälp skulle uppskattas, gärna fullständig förklaring.
Tack i förhand
August 27, 2001
När du loggat in på din router... kolla efter virtual application eller server eller liknande...
Där finns det så att du kan öppna portar in till den datorn som server.
exempel
Din servers ip = 192.168.0.100
Spelet port = 27015
om du sätter upp en cs server. cs änvänder sig av port 27015 som default.
Öppna då i Virtual..nånting delen i din router. Välj att öppna port 27015 emot den ip adressen som din server har, dvs i detta fallet 192.168.0.100
Sen skall det bara vara att starta om routern... Kolla även in d-links hjälp sidor som beskriver precis hur du skall göra.
September 6, 2004
Det finns en meny som heter Virtual Server och en som heter Application.
/Virtual Server
Name:
Private IP: 192.168.0.
Protocol Type:
Private Port:
Public Port: 27015 right?
Schedule: Always
Kvittar de vilket namn jag sätter? Och där de står Private IP, där ska jag väl skriva in min IP som min router tilldelar mig? Och på Private Port? 😛
/Application
Name:
Trigger Port:
Trigger Type: TCP / UDP / Both
Public Ports:
Public Typ: TCP / UDP / Both
Någon aning om vilken av dem här 2 det är nu när jag beskrivit hur de ser ut? Tack ännu en gång. 😉
March 5, 2002
Ares wrote: Det finns en meny som heter Virtual Server och en som heter Application.
/Virtual Server
Name:
Private IP: 192.168.0. <- yes, ditt lan-ip
Protocol Type:<- both
Private Port:<- samma som public port
Public Port: 27015 right? <- ja
Schedule: Always <- aye Kvittar de vilket namn jag sätter? <- aye Och där de står Private IP, där ska jag väl skriva in min IP som min router tilldelar mig? Och på Private Port? 😛 <- aey
January 16, 2004
Ares wrote: Det finns en meny som heter Virtual Server och en som heter Application.
/Virtual Server
Name:
Private IP: 192.168.0.
Protocol Type:
Private Port:
Public Port: 27015 right?
Schedule: AlwaysKvittar de vilket namn jag sätter? Och där de står Private IP, där ska jag väl skriva in min IP som min router tilldelar mig? Och på Private Port? 😛
Private ip: Ditt interna ip
Private port:27015
Public Port:27015
Private och public ska nästan alltid vara lika. Kom ihåg att klicka i Enable överst oxo. Protocol type är olika för olika saker men oftast TCP, men du får prova dig fram.
1 Guest(s)