May 5, 2004
jag undrar vad det är för räckvid på ett trådlöst nätverk med kortet, "Intel® Pro Wireless 2200 802.11b/g" och routern "Dell Wireless 2350 Broadband Router"..? ska nämligen har routern i ett hus å datron i ett annat drygt 5o meter ifrån varandra (räknat dator - router..) är detta möjligt??
Björn
March 10, 2003
Är det fri sikt mellan enheterna så skall det gå fint. Är det dock väggar och sådant imellan kanske det inte går.
Sedan är trådlösa kort i bärbara sämre till det att antennen inte är lika bra som stationära kort.
Detta för antennen är mindre och inbyggd i datorn.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
April 7, 2002
Har ett 2200BG i min laptop och det bör fungera hyffsat, anser själv att mitt trådlösa har bra räckvidd eftersom min laptop har inbyggd antenn. pcmcia-kort har för det mesta dock sämre signal... men ett inbyggt 2200BG är faktiskt i klass med de pci-modellerna som finns i stationära.
Är det träväggar så borde de gå bra... är det dock tunga betongväggar så kan det sänka lite... men det borde gå... Jag har själv en lättbetongvägg mellan min router och laptopen hemma och det påverkar väldigt lite.. har full signal.
November 4, 2002
Men, det kommer garanterat inte att gå i 11/54/108Mbit/s ifall du är över 50m emellan noderna, finns inte en chans. Du kommer att få en lägre hastighet. Vill du kunna "dela" ditt bredband eller whatever så skall du köpa till riktade antenner. Då kommer du att få ett visst antal dB i förstärkning, så du får en bättre överföringshastighet och tillförlitlighet.
Men med vanliga rundstrålande antenner kan du i princip glömma: VÄGG<>50mfrisikt<>VÄGG
Kan dock funka om du bor i en spjälsäng, men inte ifall du har normala tegelväggar.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
1 Guest(s)