September 17, 2001
Kan man göra konton i Radmin? Jag ska till min poler å ska fjärrstyra datorn därifrån över Internet. Tänke använda mig av WinXP's egna dessutom. Nåja, sak samma. Konton i Radmin??
Under "settings" kan man välja lösen och även bocka i "NT security". Där kan man lägga till flera olika användare, men det verkar bara som om att det är användare som finns på den lokala datorn redan. Knåpat lite och så, men lyckas inte. Hur skall jag göra för att ev fixa nick: SiBBoAR med spec lösen? Omöjlighet?
Sökt på NH.se, och inte funnit nått. Lite stressad nu eftersom jag snart ska iväg.
February 14, 2003
Det går inte att skapa konton i radmin. Den använder sig endast av windowskontona på datorn. Du kan ju dock skapa ett konto som heter sibbor i kontrollpanelen-->administratations verktyg--->datorhantering och sedan ställa in så inte användaren kan logga in fysiskt.
September 17, 2001
zibbe wrote: Det går inte att skapa konton i radmin. Den använder sig endast av windowskontona på datorn. Du kan ju dock skapa ett konto som heter sibbor i kontrollpanelen-->administratations verktyg--->datorhantering och sedan ställa in så inte användaren kan logga in fysiskt.
Ohh, äntligen nån som hajar vad man menar!
@ er andra, n00bs :P!
Tack för att Ni tog er tid att svara iaf ;)! Hehe.
1 Guest(s)