July 18, 2003
Tjena
Nu har jag löst problemen med VPN klienten, så jag kan ansluta och så till min server, dock har jag stött på ett annat problem som jag skulle behöva hjälp med.
Jag vill att när man ansluter till VPN servern med rasdial så skall login scripten som jag definierat under Active Directoryt exekveras, är det någon som har en aning om detta är möjligt, isåfall hur?
Jag har googlat en del, men inte hittat något vettigt lösning.
/MVH
blitz
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
January 9, 2004
Nu vet jag ej om vi tänker åp samma sak, men vi hopaps att jag inte helt är ute och simmar nu 🙂
Login scripten som du lägger in i AD exekveras bara när du loggar in. Det kommer ju inet att köras när du ansluter din VPN tunnel.
Vissa VPN program tillåter att du kör ett script precis efter att anslutningen uppförts. Om så rä fallet så kan du ju bara göra ett batch script som fixar det. Annars så finns det VPN klienter som startas innan du loggat in.
1 Guest(s)