REALVNC , Vägrar coneecta. Hur?|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
REALVNC , Vägrar coneecta. Hur?
Hudsonhawk
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 189
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 24, 2004 - 7:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjena

Jag vill connecta min brorsas daotor med realvnc men varje gång jag connectar så står det Could not connect to host eller något sånt så jag kom på att han måste öppna porten 5900/5900 Så gjorde han det efter han har gjort det händer ingenting , Då menar jag ingenting Why

Kan någon berätta hur man connectar någon i detalj

Obs Han har programmet i sin sys tray 😉

GeneSiS
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 943
729246
September 24, 2004 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Hudsonhawk wrote: Tjena

Jag vill connecta min brorsas daotor med realvnc men varje gång jag connectar så står det Could not connect to host eller något sånt så jag kom på att han måste öppna porten 5900/5900 Så gjorde han det efter han har gjort det händer ingenting , Då menar jag ingenting Why

Kan någon berätta hur man connectar någon i detalj

Obs Han har programmet i sin sys tray 😉

Antingen din eller din brorsas brandvägg blokerar.. Eller så är inte VNC på.

Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)

Hudsonhawk
Medlem
729260
September 24, 2004 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Hm , Kan intte vara min för jag har fått hjälp med vnc flera gånger och jag har öppnat portarna för brandväggen..

5900 eller hur

Men du jag höger klickar på vnc i systray , ADD CLIENT ----> ip adress (hit har jag kommit)(Men efter OK händer ingenting)----> Ska igentligen komma Password eller (har aldrig kommit så långt) -----> Sen ska jag väll ha kontroll över datorn?

OFFTOPIC , Undrar bara är du inte lite rädd om dina 500gb , Tänk om en av dina hdn krashar all data försvinner 🙁

GeneSiS
Kommer du hit ofta?
Medlem
729325
September 24, 2004 - 8:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Hudsonhawk wrote: Hm , Kan intte vara min för jag har fått hjälp med vnc flera gånger och jag har öppnat portarna för brandväggen..

5900 eller hur

Men du jag höger klickar på vnc i systray , ADD CLIENT ----> ip adress (hit har jag kommit)(Men efter OK händer ingenting)----> Ska igentligen komma Password eller (har aldrig kommit så långt) -----> Sen ska jag väll ha kontroll över datorn?

OFFTOPIC , Undrar bara är du inte lite rädd om dina 500gb , Tänk om en av dina hdn krashar all data försvinner 🙁

Varför ska jag vara rädd? Jag har kört RAID-0 i mina datorer i fyra år, inga problem..

Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)

trunks
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1470
729538
September 25, 2004 - 2:15 am
sp_Permalink sp_Print

det ska funkar det ända han behöver är att köra vnc server och sen ska du köra vnc viewer o skriva ner ip o sen connecta,

Hudsonhawk
Medlem
730735
September 26, 2004 - 1:44 pm
sp_Permalink sp_Print

GeneSiS wrote: [quote=Hudsonhawk]Hm , Kan intte vara min för jag har fått hjälp med vnc flera gånger och jag har öppnat portarna för brandväggen..

5900 eller hur

Varför ska jag vara rädd? Jag har kört RAID-0 i mina datorer i fyra år, inga problem..

Därför borde du vara extra räddd, Om du har kört dom i 4år. Har en känsla på att dom kommer att krasha väldligt snart 🙂

GeneSiS
Kommer du hit ofta?
Medlem
731539
September 27, 2004 - 9:01 am
sp_Permalink sp_Print

Hudsonhawk wrote: [quote=GeneSiS][quote=Hudsonhawk]Hm , Kan intte vara min för jag har fått hjälp med vnc flera gånger och jag har öppnat portarna för brandväggen..

5900 eller hur

Därför borde du vara extra räddd, Om du har kört dom i 4år. Har en känsla på att dom kommer att krasha väldligt snart 🙂

Diskarna som sitter i nu är bara 1-2 månader gamla, jag är inte nervös, det är ju kvalitetsdiskar, Hitachi!

Hudsonhawk
Medlem
736116
October 1, 2004 - 10:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Heheh ja jo 🙂 Men tänk Om

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 83
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL