March 15, 2002
Använder Remote administrator för att greja med min server. Saken är den att jag har alledes för låg fps.. Allt segar. Jag vet att man kan ta egenskaper för servern och ändra ''maximum number of updates per second'' men det gör ingen skillnad. Nån som vet hur man fixar så man får höre fps? Kör 100 mbit till den så de borde inte va några problem o datorn är ganska snabb i övrigt. Kör win xp på servern o 2k på min vanliga dator. :trans:
May 7, 2001
MoNsTeR wrote: Använder Remote administrator för att greja med min server. Saken är dne att jag har alledes för låg fps.. Allt segar. Jag vet att man kan ta egenskaper för servern och ändra ''maximum number of updates per second'' men det gör ingen skillnad. Nån som vet hur man fixar så man får höre fps? Kör 100 mbit till den så de borde inte va några problem o datorn är ganska snabb i övrigt. Kör win xp på servern o 2k på min vanliga dator. :trans:
Sen när blev winXP ett server OS?
March 15, 2002
jokkling wrote: [quote=MoNsTeR]Använder Remote administrator för att greja med min server. Saken är dne att jag har alledes för låg fps.. Allt segar. Jag vet att man kan ta egenskaper för servern och ändra ''maximum number of updates per second'' men det gör ingen skillnad. Nån som vet hur man fixar så man får höre fps? Kör 100 mbit till den så de borde inte va några problem o datorn är ganska snabb i övrigt. Kör win xp på servern o 2k på min vanliga dator. :trans:
Sen när blev winXP ett server OS?
Har testat lite olika linux distributioner och även win 2k, men Hlds funkar bra under xp. Funkade lika bra under 2k, men xp startar snabbare så ja använder det nu i stället.
March 15, 2002
oizo wrote: bra att ni börjar tjafsa om nått helt annat.
men ang radmin så tycker jag åxå att de är skumt att de går så segt som det gör... om man har xp på båda datorerna ska man ha fjärrskrivbord de är bara pytteliten fördröjning
Jo, men ja har märkt att cpu-n på servern går på max då man är inloggad med radmin. Är det inga inne på servern så funkar det skapligt, men en cs server drar ganska mycket av processorn. Vid 16 spelare så ligger den vid 80% ungefär o ja kör hög prioritet på den så de blir väl nästan inget kvar till radmin. Funkar knappt alls... Trodde inte de skulle va så krävande...
April 1, 2001
4fun wrote: [quote=Iceman]Annars är Terminal Services som finns med i alla värda Windows versioner rätt smidigt 🙂
Terminal Services är skit bra, dock kan man ju inte remota "servern" om den inte finns i samma nätverk
Det går väl att komma åt datorn med Terminal services via Internet t ex? (Jag har iofs aldrig provat).
1 Guest(s)