November 9, 2001
Datum: Fredagen den 30 nov. - Söndagen den 2 dec.
Tid: 18:00 på fredag, till 18:00 på söndagen.
Plats: Ådalshallen, Kramfors.
Kostnad: För killar samma som sist, 90:- per person och dator. Tjejer kommer in gratis.
Nät: Internet blir som sist en 2Mbit-are. Det lokala nätet blir fullswitchat 10/100, med ett backbone på några Gbit. Om behov finns kommer vi sätta upp ett separat nät för spelturneringar.
Antal platser: 235 stycken; varje plats har ett jordat 230V uttag, en port till nätverket (TP), 70cm bordsyta, samt en sån där mjuk metall-med-plast-stol att fläska ut sig på Vill man ha fler uttag/portar är det helt lugnt att boka fler platser, se
FAQ:en.
Förnödenheter: Duschar och toaletter finns det en hel hög att tillgå. I kiosken finns det Jolt, RB och andra drycker, såväl som godis, piroger, panpizza m.m. Vi kommer även sälja kaffe till den som vill ha det Bestick, tallrikar, muggar, servetter o.s.v. finns också. Man kommer givetvis även den här gången kunna beställa "riktig" pizza och kebabrullar som vi sedan hämtar. Observera att priserna i kiosken är låga, samt att pizza & kebab troligtvis blir billigare än "på stan"!
Behöver man något mer så finns Hemköp, Minimarket, Sibylla, m.m på c:a 300 meters gångavstånd.
:corn: :corn: :corn: :corn: :corn: :corn: :corn: :corn: :corn: :corn: :corn: :corn: :corn:
November 9, 2001
jag glömde adressen till deras hemsida den är
http://reunion.finalresort.org/
besök den annars :gunsfire: :gunsfire: :gunsfire: :gunsfire: :gunsfire: :gunsfire: :gunsfire: :gunsfire:
November 22, 2001
Ang. DreamHack: Jo, visst kan man tro/tycka att många hellre far på det. Själv är jag dock av åsikten att små hacks är roligare än stora. OK, man kanske kan pysa på nåt stort då och då, men mkt sällan.. En annan tanke är ju att inte SÅ många åker 80-85 mil för att leka på DH.
Hur som helst, ang. rU 2001e..
Caine: Vi tycker att LAN e kul, men att det inte är kvantiteten av folk som räknas. Vad säger du själv, har DreamHack den där "äkta" hackkänslan? Det beror ju givetvis på hur man definierar den termen, jag anser iaf att den känslan inte kan infinna sig på sådana stora hack. Dessutom tror jag att inträdeskostnaden är en tämligen liten del av vad som spelar in här..
För övrigt kommer nätet bestå av två stycken 4108:or från HP, muppade med några gigabitmoduler. Man kan alltså säga att nätet består av en länk på 4Gbit(eller mer), som lite av trafiken kommer gå på, samt de två switcharnas interna bakplan, vilka kommer ta det mesta av den totala lasten, vilket bör borga för ett snabbt nät. Fysiskt separat nät för spelturn finns också att tillgå.
Hmm, tja vette fan vare e mer? Det mesta finns ju på hemsan =)
[ http://reUnion.finalresort.org/ ]
/råtuss
1 Guest(s)