Jag brukar ha LAN i mitt rum som ligger nere i våran källare.. Där trycker vi in ca 9pers.. En gång när vi hade LAN så stack jag upp ett tag antagligen för att hämta mer Cola.. Men när jag kom ner visade det sig att en takplatta hade trillat ner i skallen på en av mina polare!! Snacka om att alla som såg det blev paffa! 😀
Tror nog vi skratta resten av den dagen..
Killen klarade sig helt utan skador trots att plattan väger ett par kilo.. den bara knäcktes "Knock on wood.."
[ Detta Inlägg ändrades av: Anton den 2001-07-15 12:20 ]
Tekniknörd som gillar att träna.
January 8, 2001
On 2001-06-26 13:38, Lening wrote:
På Infinity lanet ...När ajg kom dit så ville inte nätverket funka.. mitt 3com kort var dött ... höll på med det i 5 timmar... sen om jag på det .. " köp ett nytt " så då köpte ajg ett billigt kort för 150 kr ... å det funkar än helt utmärkt...
Så köp inte alltid dyra saker ... mitt 3com kostar 550 kr på db.com å 1000 kr på jmeab.se
3com har så vitt jag vet livstidsgaranti... bara skicka in så får du ett nytt(eller ett lagat) kort
February 28, 2001
Det var ett LAN i Lidköping för ett ganska bra tag sedan som jag själv inte deltog på men några kompisar gjorde.
Det var i folketshus och ett larm från just folketshus hade kommit till polisen. Larmet var om att folketshus skulle vara bombhotat! Polisen ryckte in samt brandkår... Biosalongerna evakuerades och på ovanvåningen där LANet höll till dundrade några poliser in:
"-Och vad håller ni på med här då!"
"-öööö...." (Alla LANare helt chokerade och ovetande om bomblarmet trodde polisen hade gjort en "warez-rassia") En ganska komisk situation uppstod
Om någon som var där läser detta, rätta mig om jag har fel!
PS. Det var ett falsk-larm! DS.
July 15, 2001
Vi hade ett lan under jul.lovet här hemma i åmål... alla tröttnade på att sitta och nerda sig kl4 på natten, så jag sa till dom andra att vi skulle gå ut och bygga snögubbar...
det gjorde vi.
2 snögubber som var 2,5 meter höga och en gigantisk hund... det bästa var att vi byggde dom mitt på torget 😀
kom TOM me i tidningen dagen efter..
July 26, 2001
en polare hade lånat sin brorsas dator..och i den satt det ett voodoo2
och man måste ju ha en VGA kabel mellan voodoot o andra graffekortet, men det visste inte han...så han bytte drivrutiner och grejade i typ 5-6 timmar tills nån sa
- ska du inte ha i VGA kabeln?
: )
June 3, 2001
On 2001-08-09 02:48, MGJoe wrote:
Det var ett LAN i Lidköping för ett ganska bra tag sedan som jag själv inte deltog på men några kompisar gjorde.Det var i folketshus och ett larm från just folketshus hade kommit till polisen. Larmet var om att folketshus skulle vara bombhotat! Polisen ryckte in samt brandkår... Biosalongerna evakuerades och på ovanvåningen där LANet höll till dundrade några poliser in:
"-Och vad håller ni på med här då!"
"-öööö...." (Alla LANare helt chokerade och ovetande om bomblarmet trodde polisen hade gjort en "warez-rassia") En ganska komisk situation uppstodOm någon som var där läser detta, rätta mig om jag har fel!
PS. Det var ett falsk-larm! DS.
LUUUL
August 13, 2001
Det var på ett lan i järpen (åre) när arrangörerna (bl.a jag) bestämt oss för att sitta på skolan (på ett lov) vi fixade allt med alla..... (inkl rektorn)
Sedan dyker rektorn upp kl 12 på natten och säger att "Jag har inte lovat er att vara här" det visade sig sedan att avloppet var fruset och att alla hadde pissat i snödrivorna runtomkring huset under natten och att det var därför inte rektorn va så gla
1 Guest(s)