September 27, 2002
http://www.startsidan.telia.se/
Rösta på snabbare ADSL!!!
March 15, 2002
XaMMi wrote: Jag såg att Telia verkligen har ett alternativ för 2Mbits bredband.
Måste ta reda på hur man uppgraderar. =D
jopp de lanserade de för nån dag sedan...problemet är att man betalar 475kr/mån för 10gb ul o dl o sen får man betala 2.5 öre för varje mb efetr de 10 gb. Själv skulle jag med de priserna hamna på runt 1400/mån och de tänker jag fan inte betala.
December 9, 2002
Hercules 4500 TQ wrote: [quote=XaMMi]Jag såg att Telia verkligen har ett alternativ för 2Mbits bredband.
jopp de lanserade de för nån dag sedan...problemet är att man betalar 475kr/mån för 10gb ul o dl o sen får man betala 2.5 öre för varje mb efetr de 10 gb. Själv skulle jag med de priserna hamna på runt 1400/mån och de tänker jag fan inte betala.
Ja, jo, det är ju inte så bra. Man får väl stanna på 0,5 Mbit då. =(
March 15, 2002
XaMMi wrote: [quote=Hercules 4500 TQ][quote=XaMMi]Jag såg att Telia verkligen har ett alternativ för 2Mbits bredband.
Ja, jo, det är ju inte så bra. Man får väl stanna på 0,5 Mbit då. =(
mjo 🙁
June 20, 2002
Iceman wrote: Jag tycker inte att dom ska höja hastigheten, man behöver inte mer än 0,5Mbps egentligen, bara om man tankar 24/7. Istället tycker jag att Telia ska satsa på att nå ut med ADSL till hela landet! Sen kan man börja fundera på hastigheter...
jag tycker de ska satsa på både och...
både satsa på att få ut deras 0,5 mbit-tjänst till större delar av landet, men också att på de ställen det redan är väletablerat börja bygga på hastigheterna...
Med flatrate ska det givetvis vara...
Främst tycker jag att nån ska försöka fixa en vettig satellit-lösning...
det som finns nu är ju antigen Tiscali för 799:- i månaden, eller Swepet där man använder modem uppströms och alltså får betala fast avgift+minuttaxa...
December 9, 2002
Sebbe wrote: Tycker det borde bli
1. Lagstadgat att ha 100MBit anslutning
2. Folkrättighet att ha internet, dvs ingen avgift får tas mer en att man köper en aslutning, som tv-licensen ungefär.
Vadå? TV-licensen betalar man ju för årligen väl? Även fast man inte tittar på SVT.
June 11, 2001
XaMMi wrote: [quote=Sebbe]Tycker det borde bli
1. Lagstadgat att ha 100MBit anslutning
2. Folkrättighet att ha internet, dvs ingen avgift får tas mer en att man köper en aslutning, som tv-licensen ungefär.
Vadå? TV-licensen betalar man ju för årligen väl? Även fast man inte tittar på SVT.
Jag var ironisk om du inte hajade det. Det är sånt jävla tjafs om internethastigheten och snack om att "det går inte att ha högre hastighet, det blir för dyrt" Det jag menar är att om alla skulle ha 100Mbit så skulle internet dels bli snabbare för en snabbare uppkopling, dels skulle det bli snabbare för att servrarna inte behöver vänta på dom som har lägre än 100 Mbit. Alla skulle sådeles tjäna på det.
1 Guest(s)