January 6, 2004
Beror väl ändå helt på vad man har i garderoben, finns massa äldre burkar som bara står i detta land, chansen att han har en/känner nån som har en är ändå ganska stor.
Sen var det bara ett, av flera alternativ.
Fördelen med dessa linuxbaserade routers är ju flexibiliteten, dom billiga konsumentroutrarna är ju rätt begränsade vad gäller portforwards etc. samt klarar endast att routa paket hit och dit.
Lite länkar:
http://www.linuxrouter.org/
http://www.freesco.org/
http://www.coyotelinux.com/
December 24, 2002
nej köp ingen netgear....ja hade en innan...testa o lägga upp en tex cs server...netgearen kommer typ koppla ner lite då o då..omöjligt o spela...alla som ja känner har haft detta problem med netgear...så köp dlink...och det där med att använda en gammal dator blir bara dyrare o bökigare...du måste ju oxo köpa en switch till den om du ska ha fler portar...d får du ju "gratis" när du köper en router!
November 9, 2002
Loggo wrote: nej köp ingen netgear....ja hade en innan...testa o lägga upp en tex cs server...netgearen kommer typ koppla ner lite då o då..omöjligt o spela...alla som ja känner har haft detta problem med netgear...så köp dlink...och det där med att använda en gammal dator blir bara dyrare o bökigare...du måste ju oxo köpa en switch till den om du ska ha fler portar...d får du ju "gratis" när du köper en router!
Jag har då aldrig haft problem med det.....
February 1, 2002
Xuestor wrote: [quote=Loggo]nej köp ingen netgear....ja hade en innan...testa o lägga upp en tex cs server...netgearen kommer typ koppla ner lite då o då..omöjligt o spela...alla som ja känner har haft detta problem med netgear...så köp dlink...och det där med att använda en gammal dator blir bara dyrare o bökigare...du måste ju oxo köpa en switch till den om du ska ha fler portar...d får du ju "gratis" när du köper en router!
Jag har då aldrig haft problem med det.....
Inte jag heller, körde en i 30dagar utan att nåt hände... har dock en polare som hade problem med det på sin dlink.. dock fick han en ny efter många om och men..
August 2, 2001
om man bara köper en bredbandsdelare och pluggar in så funkar det direkt till 90%. det intressanta är om den funkar när man bökat runt i inställningar och testat en massa kombinationer...först när man gjort det tycker jag man kan yttra sig.. "men det är juh min högst personliga åsikt"
August 15, 2002
BearznaiL wrote: [quote=spartacus][quote=BearznaiL]Eller så köper man Netgears routrar då D-Link's suger redigt mycket pubishår ;/
Ännu ett mycket omoget och okonsekvent inlägg. Du får gärna ange källa varifrån dina påståenden kommer ifrån.
Från min skalle?
Ja den ger jag inte mycket för. Du får ju gärna skriva VARFÖR du tycker att den är kass också. Och om du nu vilket du verkar har dåliga erfarenheter av 604:an så betyder inte det över huvudetaget att den är kass. Jaha BearznaiL på NH säger att den är kass, ja då måste den vara det.
August 15, 2002
BearznaiL wrote: Jag försökte hitta någon inställning för hur man öppnar portar. Hittade inte ett skit, alla inställningar var allmänt fula, tråkiga, svåra att hitta, svåra att förstå.
Jaha så det gör att routern suger getpung eller va du sa. Kan inte vara du som är för dum då?
2 Guest(s)