July 18, 2005
Hejsan,
Jag har lite problem me min d-link 514.
Jag har tre datorer kopplade via routern ut mot internet, funkar klockrent
en trådlöst, två fasta.
problemet är att då och då, ibland sällan, ibland oftare, så går skiten ner
då går jag in i routern via 192.168.0.1
och dhcp reniewar lite, så brukar problemet lösa sig. ibland, som idag
går det inte att göra detta.
jag är nyfiken (innan jag ringer supporten för dlink imon) att förstå vad det är som gör att det blir på det här viset och vad man kan göra åt saken?
hoppas ni kan hjälpa mig med det här, har kollat de gamla inläggen, men det fanns inte riktigt det problemet jag beskriver.
mvh,
Edvin
November 9, 2002
azteckz wrote: [quote=Xuestor]jag har också haft dessa problem, testa med annan mjukvara, annars ring supporten, jag ringde netgear i mitt fall, och dom hade en specialmjukvara som funkade kanon.
ok, underligt, fanns ingen mjukvara på hemsidan deras..
Jag menar firmware, och de borde väl finnas?
December 24, 2002
http://www.dlink.se/?go=jN7uAY...../gWIp9hg==
prova att ta hem ny firmware härifrån!
March 10, 2003
Har du nyaste firmware och inställningarna i routern är inställda på auto renew så skall det fungera.
Om inte din ISP ändrat något i nätet. Är det en helt ny router ?
Har du nyss uppgraderat till snabbare ADSL t.ex ?
Isf kanske det kan vara samma problem jag hade med BBB ADSL.
Bodde så långt ifrån stationen att jag inte kunde hålla kontakten i 24mbit.
När dom sänkte till 15 fungerade det bättre men strulade hejsan ändå.
När jag långt om länge fick hem en tekniker att mäta så visade det sig att i hastigheter över 10mbit så dök kopplingen mot stationen.
Samma dag sade jag upp mitt adsl.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 20, 2002
Säker på att det är routerns fel ?
Har du testat så det är stabilt utan router?
Jag har problem med min hastighet nu och har nog varit teknikernas värsta fiende dem senaste dagarna...
Supporten där kan inte ett skit enligt mig så dem skrev en skriftlig rapport till teknikerna och några dagar senare så fick jag ett mail av teknikerna där dem bad mig göra en del tester och mina testresultat bevisade att jag fick ut ca 40-60% av kapaciteten på min ADSL 0,5/0,5 med routern urkopplad...
Nu så om jag ville kunde Telia skicka ut en tekniker.
Om det är så att felet ligger hos dem skulle dem betala allt men är det fel på modemet så får jag betala
Så nu undrar jag om det är modemet det är fel på istället och tror isåfall att det är åskan som har orsakat det...
2 Guest(s)