March 16, 2004
Har just nu en Belkin G+ Mimo router... Får inte så bra sändning med den då den står hos grannen, jag är tvungen att dela internet med honom eftersom jag inte har någon som helst telefonlinje dragen till vårt nybyggda hus.
Min granne bor inte änns 200 m ifrån mig och ändå får jag jättedålig signal via routern, någon som vet om jag kan köpa någon annan router som kan skicka väldigt lång signal eller om jag kan göra något annat för att få det att funka bra, just nu kan de bryta lite ibland pga svag signal.
Är tacksam för alla svar jag kan få...
March 14, 2001
nvidiaamd wrote: Har du en ledig ethernet port på datan så kan du koppla in en ethernet kabel och använda som antenn. Fri sikt dvs inget eller lite saker emellan datan (Mottagaren) och routern (sändaren) är viktigt.
Menar du att om du har en ledig ethernet port (helt vanligt uttag från vanligt nätverkskort) så kan man koppla kabel till och använda som antenn?
Hur skulle det fungera?
Kortet är för det första inte trådlöst och för det andra är det inte bara ta vilken kabel som helst som antenn när det handlar om så höga frekvenser som vid WLAN. Jag bara hoppas att jag har missförstått något.
200 meter med standard router och antenner på den och datorn är väldigt bra.
1 Guest(s)