April 15, 2003
Tjena!
Har denna routern, är hyffsat nöjd med den, den var lite ostabil i början men funkar prima nu efter att jag laddat ned senaste firmware.
Dock har jag ett problem. Ja kör trådlöst på laptopen, och det är där som jag får problem. När jag försöker skicka filer via msn så funkar det inte längre. Igårkväll skickade jag utan problem, men nu helt plötsligt vill det sig inte, utan att ha gjort några ändringar. Dock kan ja ta emot utan problem.
En kompis har likadan router och samma inställningar, och han skickar och tar emot smärtfritt via msn. Det är ju inte så att jag använder mn och måste kuna skicka filer via msn, utan jag vill veta vart problemet ligger.
Har testat mappa portar som smn använder för att skicka men utan att lyckas. Sen är det ju väldigt konstigt att det fungerade för mig och fungerar för min kompis, fast att det nu helt plötsligt slutat fungera?
Värt att nämna är att jag kör xp, och att jag stängt av samtliga mjukvarubranndväggar. Dessutom fungerar det att skicka med min stationära, som går via kabel.. Borde egentligen inte vara skillnad, trådlös och kabel går ju via samma gateway!!
En annan sak är att det finns en funktion i bandväggen som heter "enable universal plug and play", dvs den öppnar portar till alla program som behöver det, automatiskt.. dvs mindre säkerhet. Och med detta satt på "enable" så funkar det även att skicka mha trådlösa.
Vore hemskt tacksam om någon kunde hjälpa mig att felsöka detta, för jag är extremt nyfiken på hur det kan komma sig att det är så som det är.
någon annan som `har samma problem?
1 Guest(s)