September 20, 2001
Sedan vi har satt in en router i nätverket, så tar det säg 10min att kopiera en 700MB fil. Förut gick det på normal tid ~1,5min. Ska det bli sån skillnad?
Det är så slött så det knappt går att bläddra i nätverket, utan man bör veta sökvägen för att det ska gå alls.
Har IPX installerat, kan det inverka? Det var likadant förut en gång med switchen, men då satte vi fast IP så funkade det bra.
September 20, 2001
Vi bytte rouer, för den kunde inte uploada i DC heller, och låste sig vare dygn...
Vi har nu en Netgear RP614v2, och det fungerar, men min bror hade även ändrat en flowcontrol inställning på sitt nätverkskort nu, för att se om det hjälpte, så jag vet inte om det var routern eller inställningen som löste det hela. Inställningen kanske var nödvändig att göra när man satte dit en router emellan oss också, och inte bara en switch.
January 20, 2002
Edvuld wrote: Vi bytte rouer, för den kunde inte uploada i DC heller, och låste sig vare dygn...
Vi har nu en Netgear RP614v2, och det fungerar, men min bror hade även ändrat en flowcontrol inställning på sitt nätverkskort nu, för att se om det hjälpte, så jag vet inte om det var routern eller inställningen som löste det hela. Inställningen kanske var nödvändig att göra när man satte dit en router emellan oss också, och inte bara en switch.
Jo troligtvis inställningarna...
Bra att det löste sig endå.
1 Guest(s)