June 7, 2004
Hej!
Behöver en router med trålöst som klarar 1gbs hastighet på vanligt lan.
Eller någon som ger 100mbit, routern jag har idag (netgear) ger inte 100bmit på de vanliga portarna. Behöver detta då jag vill ha snabbt nätverk här hemma + nyttja min lina fullt ut.
Tacksam för svar.
January 20, 2003
DGL-4300 har 1Gbit internt i LANet, througputen ligger mellan 90-120Mbps (kan ha ändrats med senare firmwares).
WLAN är 108Mbps som endast fungerar med vissa WLAN-kort (dock fungerar 54Mbps eller lägre med andra), rekommenderat att du kör samma märke dock kör andra märken samma teknik men då har du också samma komponenter i dem (Atheros chip i det här fallet).
June 7, 2004
Guufi wrote: DGL-4300 har 1Gbit internt i LANet, througputen ligger mellan 90-120Mbps (kan ha ändrats med senare firmwares).
WLAN är 108Mbps som endast fungerar med vissa WLAN-kort (dock fungerar 54Mbps eller lägre med andra), rekommenderat att du kör samma märke dock kör andra märken samma teknik men då har du också samma komponenter i dem (Atheros chip i det här fallet).
Trådlösa hastigheten är itne det viktigaste då endast bärbara kör trådlöst.
Det är lan som är viktigast då jag ska bygga server osv.
Tackar för info.
March 14, 2001
geronimo wrote: [quote=jonte_power]men köp en vanlig skit trådlösrouter eller accespunkt och en separat gigabit switch...
Okej, måste jag inte ha något som tilldelar switchen ip i så fall?
/D.J
Jo routern, och switchen har inget ip, datorer som är kopplad till den har det..
Men hade du inte 100mbit internetanslutning?
Isf måste du ju ha något bättre för att kunna uttnyttja all bandbredd..
June 7, 2004
Snorch wrote: [quote=geronimo][quote=jonte_power]men köp en vanlig skit trådlösrouter eller accespunkt och en separat gigabit switch...
Okej, måste jag inte ha något som tilldelar switchen ip i så fall?
/D.J
Jo routern, och switchen har inget ip, datorer som är kopplad till den har det..
Men hade du inte 100mbit internetanslutning?
Isf måste du ju ha något bättre för att kunna uttnyttja all bandbredd..
Precis då kan jag itne ha någon "skit" router framför.
Verkar som det blir d-linken
1 Guest(s)