October 7, 2003
Fick nyss reda på av Netgears support (vet inte om det stämmer eller inte) att jag inte kunde använda den router jag köpt eftersom jag själv sitter bakom en större router och att jag bara hade en intern IP. Kan det vara korrekt?
Då är alltså routerköpet helt onödigt (Någon som vill köpa?). Vad kan man annars göra?
XP på båda datorerna och jag vill ha tillgång till Internet via båda. Kan man inte skapa något nätverk mellan windowsdatorer. Skulle det fungera? Måste jag ha ett nätverkskort till i den dator som ska fungera som "huvuddator"?
January 18, 2003
Blekingen wrote: Nej, du säger ju att det redan finns en router "längre ut" i nätverket, alltså borde den kunna dela till alla datorer kopplade till switchen.
Det beror ju på om de har en grinig nätadmin som bara tillåter ett IP per uttag. Men om det nu är interna IP-addresser det handlar om har han ju inga riktiga argument å komma med för å inte kunna tillåta mera tycker jag
October 7, 2003
matsansan wrote:
Det beror ju på om de har en grinig nätadmin som bara tillåter ett IP per uttag. Men om det nu är interna IP-addresser det handlar om har han ju inga riktiga argument å komma med för å inte kunna tillåta mera tycker jag
Ja, tyvärr har jag bara en IP på mitt uttag
June 28, 2001
som bevis på att det går o nat:a flera led så jag sitter på ett skol nät där vi har ett Publikt ip och där av nat:ar. På det interna nätet så har jag en egen branvägg där jag oxå nat:ar
dvs jag sitter på 192.168.111.* nätet natar till 192.168.10.* nätet som i sin tur nat:ar till 192.121.228.*
Använder en Cisco pix 501 och en GB-1000
1 Guest(s)