November 17, 2002
Köpte en router begagnat här på NH.
När jag kopplade in den så lös det till och sen slocknade den.
Kontrollerade nätdelen och såg att den var på 15v, står på routern att den ska ha 5v.
Nu undrar jag om routern har gått åt hel***e för det?
Hade den inte inkopplad så länge med nätdelen, max 1min.
Har provat med en 6v och låtit den vila över natten och provat igen, stendöd.
Säljaren ska skicka nätdelen som hör till men tvekar att den fungerar, borde väl ha fungerat med 6v dc:n då?
Om den är sönder, då finns det inte så mycket att göra åt det va?
Finns det säkringar eller något liknande eller det är inte lönt att pilla med sånt?
MVH
May 7, 2002
tedde wrote: Köpte en router begagnat här på NH.
När jag kopplade in den så lös det till och sen slocknade den.
Kontrollerade nätdelen och såg att den var på 15v, står på routern att den ska ha 5v.
Nu undrar jag om routern har gått åt hel***e för det?
Hade den inte inkopplad så länge med nätdelen, max 1min.
Har provat med en 6v och låtit den vila över natten och provat igen, stendöd.Säljaren ska skicka nätdelen som hör till men tvekar att den fungerar, borde väl ha fungerat med 6v dc:n då?
Om den är sönder, då finns det inte så mycket att göra åt det va?
Finns det säkringar eller något liknande eller det är inte lönt att pilla med sånt?MVH
Med största sannolikhet brännde du elektroniken i den.
Går inte att laga. Men visst inget är omöjligt...
November 26, 2002
Du har garanterat brännt ngt i den och det lär inte finnas säkringar. Eventuellt överspänningsskydd sitter i nätdelen och inte i routern. Så, du har ju inget att förlora på att plocka den i bitar och se om du kan laga den. Men, jag är mycket skeptisk att den kommer att resa sig igen. 3-dubbel spänning mot vad det ska vara är inte bra. Inte 6 volt heller om det står 5 volt, redan det är 20% överspänning.
1 Guest(s)