February 8, 2004
Gaaaah! Jag tror jag blir galen! (routerproblem ;))
Jao, jag har nyligen köpt en Dlink 604+ och har feteproblem med den. För det första så kan jag inte öppna någon port i brandväggen hur jag än gör, det står tillockmed att ajg gjort detta, men det går inte. Samma problem helatiden, till exempel i dc, när jag kör active mode så kan jag komma in på hubarna men jag kan inte söka, tanka eller någonting i den formen, men andra kan göra det av mig konstigt nog… Jag ahr säkert suttit i 5-6 timmar och försökt lösa detta men det går inte, hur jag än gör…. Någon som vet vad felet kan vara med min 604:a?
December 16, 2003
Prova att ställa din dator i DMZ. Då är alla portar öppna.
Finns under "Advanced".
Det är det enklaste...
De flesta hubbar har guider hur man skall ställa in 604:an
att funka i "active" i dc.
Funkar enligt en polare...
Jag har slutat bry mig utan har installerat en brandvägg
på den datorn jag laddar ner till och kör den som dmz.
Lycka till!
Weeeee!
February 8, 2004
Okey, så det ska finnas under Advanced... jag får väl testa detta när jag kommer hem. Men jag fattar inte varför brandväggsfunktionen inte fungerar som den ska på just denna routern, har snokat runt lite och den har inte fått den roligaste kritiken när det gäller detta, dock är det en snabb router, och allt annat funkar precis som det ska, det gillar jag. På något sätt borde det väl funka, annars är det väl onödigt av dlink att ens bygga in brandväggar i sina routrar, men jag ska ta och testa de där med dmz och se om det funkar….. hm, lurt…..
February 8, 2004
December 31, 2001
Blaxxor wrote: Vet inte om du har gjort detta men man måste ha 4 siffror i portnummret. Iaf i DC. Dvs att du måste tex öppna port 2000 och använda det i DC. Du kan inte använda port 411 som är orginal.
Vet inte om det är det som är felet men du kan ju titta 🙂
kör på port 20 så det behöver man inte.
July 22, 2003
Death On Wings wrote: [quote=Blaxxor]Vet inte om du har gjort detta men man måste ha 4 siffror i portnummret. Iaf i DC. Dvs att du måste tex öppna port 2000 och använda det i DC. Du kan inte använda port 411 som är orginal.
Okej, då är det väl jag som meckat till i routern då 😉
December 31, 2001
Blaxxor wrote: [quote=Death On Wings][quote=Blaxxor]Vet inte om du har gjort detta men man måste ha 4 siffror i portnummret. Iaf i DC. Dvs att du måste tex öppna port 2000 och använda det i DC. Du kan inte använda port 411 som är orginal.
Okej, då är det väl jag som meckat till i routern då 😉
Säkerligen så.
1 Guest(s)