April 2, 2003
Hmm.. har suttit och läst lite bland trådarna här nu i snart en halvtimme och hittat lite trådar om D-Link DI-604:an... Jag har hört att det ska vara en bra och "lättanvänd" hemmarouter som inte ska krångla i princip, men här har jag nu läst om folk som har haft lite problem med just DI-604:an... Är den prisvärd? Finns ju på db.com för lite drygt 530SEK..
Tacksam för hjälp/svar
May 9, 2001
Jag har sett skärmdumpar från D-Links menysystem och jag kan säga att Netgears routrar har betydligt enklare menysystem.
Själv har jag en Netgear RP114 och den hur enkel som helst att administrera.
Betydligt enklare menysystem. Har inte haft ett enda problem med denna router.
Till skillnad mot D-Link 604 som väldigt många verkar ha problem med.
December 24, 2002
December 24, 2002
Köp d-link.. ja hade en netgear RP114 förut... d funkar bra om du tex bara ska surfa vanligt med den o så... men den pallar inte om du slänger upp tex en cs server... blir fryslagg hela tiden... så ja köpte en d-link 604 o d funkar hur bra som helst med den.. så ja använder bara min netgear som switch nu.... Köp D-Link INTE netgear!!!!!!
April 2, 2003
Edhunter wrote: skall man ha en router hemma å inte är någon med extrea krav så går tycker jag man skall gå på Netgear eller D-Link samma prestanda å är líka enkla att använda så det är en smak/penga sak 😉
Ja, mellan de två billigaste (som jag givetvis kollat på ;)) på db.com skiljer det ju bara 30spänn..
Och Loggo: Ingen CS server här inte, sånt kan inte jag.. dessutom Telia 😉
Tiilslut så lutar det mot en D-link.. har oxå en bekant med en sån så man får väl låna lite hjälp där oxå
Tack för alla svar! :worshipp:
December 24, 2002
Starscream wrote: Jag säger tvärsom av Loggo säger, netgearen som jag har är både snyggare och varken sämre eller bättre än d-linken, och fryslagg i spel är inget som netgear har problem med!
Köp Netgear och bli nöjd.
Ehh har du testat att slänga upp en cs server bakom netgearen nångång?! gör d isf så kommer du nog få se på fryslagg.... ja är inte direkt den första som har upplevt d med netgear... finns mängder o åter mängder.. visst spela går bra med den.. men den pallar inte med en server!!
February 10, 2003
jag har en netgear MR314 och för ett tag sen så använde jag en dator som cs server bara för att testa hur linan pallade (sunet adsl)
trodde att jag hade för låg upstream bandbredd för servern men när jag läser det loggo skriver så tror jag att det kanske är routern..
fick höra i ts hur dom fryslaggade medans det flöt på hur bra som helst för mig som satt på lan med servern...
dessutom så får den cplagg så jag måste starta om den för att internet slutar att fungera ibland.....
February 27, 2001
du får en D-Link 604 på http://web.pcbutiken.com/ för 445:-
2 Guest(s)