August 4, 2005
Tja
Jag behöver hjälp. Jag har en stationär dator som är uppkopplad i en router Thomson Alcatel 510. Nu är det så att jag också har en bärbar dator med vista som jag vill koppla upp så jag kan nå internet. Har också en Philips SNB6500 (?) trådlös router som jag vill koppla upp mig på med den bärbara.
Jag har fått tipset att stänga av DHCP i den trådlösa och koppla alla nätverkskablar i LAN-portarna och detta har jag gjort. Internet och så funkar på den stationära men inte på den bärbara, den får ingen kontakt. När jag skriver ipconfig så kommer det bara fram att jag är frånkopplad.
Snälla hjälp jag har ingen aning om vad som ska göras och jag pallar verkligen inte mer.
Tack på förhand
August 4, 2005
Ja, asså jag har vart uppkopplad med den bärbara innan fast då var kablarna kopplade på ett annat sätt mellan routrarna, och DHCP var aktiverat. Detta medförde att datorerna krockade och hade lika IP:n eller något så jag fick det där tipset och nu kan jag inte koppla upp mig med den bärbara.
October 22, 2006
Enissio_7 wrote: Ja, asså jag har vart uppkopplad med den bärbara innan fast då var kablarna kopplade på ett annat sätt mellan routrarna, och DHCP var aktiverat. Detta medförde att datorerna krockade och hade lika IP:n eller något så jag fick det där tipset och nu kan jag inte koppla upp mig med den bärbara.
Om problemet var att datorerna tilldelades samma ip kan du då inte bara ha dhcp aktiverat men ställa in routrarna på att tilldela på olika intervall?
August 24, 2006
Jag har också ett problem. Det är så att vi har haft en trådlös router ett tag, men jag ville koppla in en till router i mitt rum så jag kan ha samma kabel till routern, och sedan två kablar från den till datorn och Xboxen. Precis då jag hade gjort det fungerade internet fint, men jag stängde av DHCP-inställningarna på min router för att datorn skulle vara i samma nätverk som övriga datorer. Efter att jag jgorde det kan jag inte komma in på routern varken med 192.168.0.1 (den trådlösa har 192.168.1.1 och den får jag kontakt med) eller routerlogin.com, .net eller vad det var. Jag har provat trycka in återställningsknappen bak på routern flera gånger, och bytt uttag för kablarna men jag kan helt enkelt inte få kontakt med den. Några idéer?
1 Guest(s)