August 4, 2005
Har precis installerat en trådlös router. Internet funkar som det ska men när jag vill ladda ner från uTorrent eller Dc++ så funkar det inte med de öppna portarna.
Alltså jag hade en router av märket SpeedTouch Thomsson 510, i den hade jag öppnat portar så jag kunde vara aktiv på Dc++. Sen köpte jag en bärbar dator och en trådlös router, Philips SNB5600. Nu kan jag inte ladda ner som aktiv om jag inte drar ur den trådlösa routern,och då funkar ju inte den bärbaras internet... Det är verkligen så att det går fort och jag är active men så fort jag kopplar in den trådlösa routern så går hastigheten ner.
Hoppas ni fattar och har något knep att lösa detta.
Tack på förhand
January 8, 2005
som jag fattat det så har du bara öppnat portar i den icke trådlösaroutern ? även den trådlösaroutern måste ha öppna portar då din dator går .... dator ->trådlösrouter ->router ->internet.
Om du sätter den den trådlösas ipnummer som DMZ i den andra routern måste du ändå öppna portar i den trådlösa... men det minskar ju ett steg ut mot internet iaf..
tänk på att när du öppnar portar för den trådlösa routern i den första routern så måste du hänvisa till trådlösas routerns ip.. tex..
Router1 192.168.0.1
Routertrådlös 192.168.0.2
Datortrådlös 192.168.0.3
Router1 måste öppna för routertrådlös och routertrådlös måste öppna för datortrådlös.
så router1 måste ha routertrådlös's ip nummer vid "portforwarding"..
best regards, Pole
1 Guest(s)