June 30, 2002
nån som har en aning om varför mitt bredband är så fruktansvärt slött? det går knappt att använda. ett modem hade varit snabbare.
Särskilt i DC++ har det blivit slött. Det går i intervaller. Det funkar perfekt några dagar sen är det slött ett par dagar igen. Det gör en vansinnig
April 20, 2002
Tror Telia har lite problem med sitt nät just nu.
Kör också 2000 och jag känner av det där med svängande hastigheter också. Det jobbigaste är att jag ibland inte kan koppla upp mig på FTPs. Provat flera olika FTPs då det är så och det funkar bara inte, allt annat fungerar dock rätt okej. Sen helt plötsligt funkar det igen.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
May 23, 2001
Groooov wrote: Det som är sjukt är ju att när man ringer till telia så har dom aldrig några problem. Det är bara kunden och dennes utrustning som det är fel på. Dom söker inte hos sig själva.
Känner igen det där. Skulle inte tro att de erkänner att nätet är överbelastat eller dylikt.
February 16, 2004
falo-korven wrote: "Det som är sjukt är ju att när man ringer till telia så har dom aldrig några problem. Det är bara kunden och dennes utrustning som det är fel på. Dom söker inte hos sig själva."
🙄
Det där känner man verkligen igen...
Men sen är ju inte de som underhåller nätet och de som svarar i telefon inte samma personer.
April 20, 2002
De jobbar ju fortfarande i samma företag, lite kommunikation är aldrig fel...:D
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
June 30, 2002
QzeR wrote: men sen är väll det också att om man maxar telia 2000 så typ stänger det av sig i nån sekund.. min kompis har me det problemet... prova me netlimiter eller nått..
Jag hade det installerat tidigare men min version gick ut så jag avinstallerade det. Nu kan jag inte installera det för den säger att jag ska ta bort den gamla först och den gamla finns inte längre.
June 30, 2002
Death On Wings wrote: har 2mbit telia och kör man dc så beror på mycket på personen som du tankar från. Jag drar aldrig ner från någon annan än BBB och sunet för då går det uner 200 kbs. brukar ligga på 230-240kbs
Jag vet mycket väl att det beror på personen man laddar hem ifrån och det är inte det som är problemet. Jag vet vilka jag ska välja. Även dom som brukar gå fort går sakta. Alla går sakta, de börjar fort och håller sig där kanske fem minuter sen går det ner under 1kb/s PÅ ALLA ANVÄNDARE
Även när jag inte använder dc så är det slött
April 20, 2002
Japp, samma problem som jag har ibland.
Går ner till 0kb/s och sen står det disconnected eller så står det bara och tuggar på 0-1kb/s
Men detta händer inte hela tiden utan blir bara så ibland.
Har själv strypt min upload överlag till 40kB/s så det absolut inte blir strypt pga det.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
February 16, 2004
Tintin wrote: De jobbar ju fortfarande i samma företag, lite kommunikation är aldrig fel...:D
Har du varit och haft nån insyn i såna företag?
Det kan vara andra företag som har hand om olika delar i det tekniska eller liknande.
Sen finns de som svarar i telefon var som helst och teknikerna sitter och dricker kaffe nån annanstans i världen.
1 Guest(s)