April 24, 2007
Safari är numera tillgänglig för PC.
jag var skeptisk till Safari och ville ta reda på hur det var. så jag tankade ner den från apples sida (ok hastighet). och vips så var jag igång.
positivt: +bra upplägg på bokmärken
+BRA hastighet
+fin design
+RSS-läsare
negativt: -inget hittils
slutsats: jag undrar , om Safari är så bra, varför låta PC-användare ha tillgång till den? troligen för att få fler att gå över till MAC. många har ju redan Itunes och numera Safari. När man ser att man har såpass mycket Apple saker är det mera naturligt och lätt att gå över till MAC.
detta är bara så som jag upplever det. allt som de stora företagen gör har en tanke bakom, att tjäna pengar.
March 5, 2002
Drog nyss ner det och håller på att prova.
Hittills:
- Krysset för att stänga tabs är till vänster istället för höger.
- Rendererar fonts helt konstigt, se http://tinyurl.com/ynlwmu . (font smoothing gör inte saken bättre)
- Följer inte Windows standardlook, så det ser verkligen inte ut att passa in.
- Ingen about:config för inställningar som inte finns i GUI:t. (se nästa)
- Går inte att ställa in hur många rader en rullning med scrollknappen skall göra. (Just nu är det typ en, vilket är på tok för lite, börjar ju brinna i musen när man surfar)
- Inga plugins/extensions, så det går inte att blockera reklam/flash/skript osv.
- Inte open source.
- Går inte att dubbelklicka i tomt tab-fält för att öppna ny tab, ja, ctrl+t finns men varför inte lägga till dubbelklick då det är standard?
+ Hyffsat snabb, men då är det ju inga plugins/extensions installerade heller.
1 Guest(s)