August 12, 2012
Hej!
Jag fick strömavbrott i förrgår på grund av en kortslutning i spisen, säkringen dog så jag bytte ut blå mot en ny 20A blå (Enligt tabell listan) sedan kom Järfälla hus killen och satte igång elen igen via elskåpet. Jag haft problem med internet sedan dess då jag ofta får skyhög ping ELLER att min In/Out blir så låg att jag tappar anslutning då jag till exempel spelar Darkfall.
Switchen var hyffsat gammal och den kanske har sagt sitt? Jag skall prova köra utan switch imorgon (Jag har fiber i väggen).
Utrustning:
Mina datordelar
OS Version: Microsoft Windows 7 Ultimate, Service Pack 1, 64 bit
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-2600K CPU @ 3.40GHz, Intel64 Family 6 Model 42 Stepping 7
Processor Count: 8
RAM: 8160 Mb
Graphics Card: AMD Radeon HD 6900 Series, -2048 Mb
Hard Drives: C: Total - 953859 MB, Free - 384526 MB; D: Total - 114463 MB, Free - 23130 MB; F: Total - 476937 MB, Free - 329215 MB;
Motherboard: MSI, P67A-GD55 (MS-7681)
LevelOne PalmCon FSW-0807TX <- Switch
Fiber 100MB ned / 10MB upp
ISP : Bredband 2
Uppkopplad:
Min dator - Gateway - Fiber
Samlat album hos imgur med bilder ifrån 3 olika ögonblicksbilder utav ping tabeller till Darkfall EU, NA server samt google. Verkar inte vara mycket strul alls att prata med google, medans jag verkar få time outs stup i ett när jag pingar darkfall servrarna.
Photo Album - Imgur
Tack på förhand!
June 11, 2001
Du har väl jordat internetledningen? Annars kan nätverkskortet stryka med, En UPS-enhet brukar ofta ta hand om sådana spikar och har inte UPS-enheten filter för nätverket så finns ofta ett separat filter att koppla på nätkabeln via ett vanligt vägguttag den innan ansluts till datorn eller switch/hubb.
1 Guest(s)