August 8, 2003
Ja hur går detta ihop! Exempel drar jag hem ett demo drån fragzone så ligger jag runt 290kb/s mot då inte under 450 och upp till 700kbit/s med telia! Och mina resultat med TPtest då UDP
Sändning 903kbit/s
Mottagning 17,37Mbit/s
Tillgänglig Bandbredd
Sändning 96 Procent
Mottagning 14,2 Procent
Inte för jag fattar mycket här men något stämmer inte!
March 10, 2003
Tja.. samma problem som mig då. Iof fick jag stabilare lina sedan jag bad dom sänka min hastighet.
Men deras Gateway dyker lite då och då. Visar TPtest fel så maila resultaten till supporten.
Problemet jag hade var att alla jag pratade med hävdade att alla fel berodde på mig.
Tog ett tag innan dom fattade vilka problem jag hade.
Fortfrande extremt skeptisk till BBB, överväger att byta till annat bolag om det inte blir bättre snart.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 10, 2003
Problem jag hade var att modemet synkade högre än vad mina gamla ledningar till stationen klarade av.
Så jag bad dom att sänka hastigheten så att jag inte har 24/1 utan 15/1
Enligt TP test får jag bara ut ca: 12mbit ändå. Bor 2500meter ifrån stationen.
Fick så mycket packetloss att min lina dök under felåterskicktryck.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
August 8, 2003
ok på det sättet! Finns det ett program som visar packetloss?? Sen har jag bara 1500 till stationen! Men snabbare än telias 8/1 ska det iallafall vara!
Och sen e det skumt att jag bara har mellan 14-28% tillgänglig bandbredd på mottagning! Vad har du där när du kör TPtest?
March 10, 2003
TPTEST Session Report
Test Started : 2005-02-08 09:51
Test Server : tptest.bredband.netBest UDP Send Rate : 903.09 kbit/s
Best UDP Receive Rate : 12.88 Mbit/sBest TCP Send Rate : 792.16 kbit/s
Best TCP Receive Rate : 12.16 Mbit/sSend Efficiency : 87%
Receive Efficiency : 94%
Då jag hade problem med hastigheten. Dock så syntes inte mina problem i TPtest.
August 8, 2003
Detta får jag nu kl 05.25!
TPTEST Session Report
Test Server : tptest.bredband.net
Best UDP Send Rate : 903.09 kbit/s
Best UDP Receive Rate : 16.99 Mbit/s
Best TCP Send Rate : 795.58 kbit/s
Best TCP Receive Rate : 2.55 Mbit/s
Send Efficiency : 88.1%
Receive Efficiency : 15.0%
hmm!!!!!!!!!!
1 Guest(s)