January 18, 2003
Jorå, det får man. Har du en Linux-GW så går det å lösa problemet på ett mycket fint sätt, http://lartc.org/wondershaper/
Annars så är ju Netlimiter användbart , räcker med att du har säg 5% av uploadkapaciteten kvar så får du tillbaka ACK-paketen för din Download snabbt nog för att hastigheten inte ska bli lidande
April 20, 2002
Ja jag kan lova att du inte är ensam om problemet.
Sen jag bytte till Telia2000 har jag inte downloadat en enda sak fortare än 40kb/s då jag samtidigt uploadat. Och det är sällan det går upp i de hastigheterna.
Tycker det är helt sjukt att det inte ska gå att ordna till utan att behöva byta OS.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
January 18, 2003
Tintin wrote: Ja jag kan lova att du inte är ensam om problemet.
Sen jag bytte till Telia2000 har jag inte downloadat en enda sak fortare än 40kb/s då jag samtidigt uploadat. Och det är sällan det går upp i de hastigheterna.
Tycker det är helt sjukt att det inte ska gå att ordna till utan att behöva byta OS.
Har du bara en maskin på din uppkoppling kan du ju köra Netlimiter som sagt, det löser också detta problem om du lämnar kvar säg 5% av tillgänglig uploadkapacitet
April 20, 2002
matsansan wrote: [quote=Tintin]Ja jag kan lova att du inte är ensam om problemet.
Har du bara en maskin på din uppkoppling kan du ju köra Netlimiter som sagt, det löser också detta problem om du lämnar kvar säg 5% av tillgänglig uploadkapacitet
Jag tror inte det gör det.
Eftersom det är dålig download även då jag inte använder min fulla uploadbandbredd. Räcker med att jag uploadar i 10-20kB/s för att downloaden ska gå ner riktigt saftigt.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
2 Guest(s)