December 3, 2002
Prova att kolla på deras hemsida vet jag, så slipper ni spekulera.
February 2, 2003
HEJ, jag har radiobredband, fungerar på samma sätt tror jag, det är skit bra, när det funkar. Vädret har ingen större betydelse, bara ibland när det snöar mycket som man märker av det. Men, jag har Rinjöenerigs internet och de har problem med det, det är så att varje "satelit" har en bandbredd som alla får dela på. Så endel tar all bandbredd......Jag har haft 100-400ping sedan vintras med vårt 2mbit radiobredband och det är vell förmodligen någon som använder ett protokoll som tar allt.
Ställ krav och ta reda på vad som gäller innan du skaffar radiobredband.
/vill ha ADSL...
January 28, 2003
eeeh... lite skillnad på radio och satelit... radiolan (som det heter) går ju från en mast på marken till en mottagare och det fungerar lika bra i spel som vanligt bredband. satelit däremot ska ju upp och bounca mot en satelit, vilket gör att pingen i spel alltid är absolut minst 300ms. satelit är absolut inte värt pengarna, om man nu inte bor i lappland med 3 mil till närmsta granne
March 21, 2003
Cliff Barnes wrote: Prova att kolla på deras hemsida vet jag, så slipper ni spekulera.
den suger jag hittar inte ett skit!
January 28, 2003
Freeze wrote: [quote=Cliff Barnes]Prova att kolla på deras hemsida vet jag, så slipper ni spekulera.
den suger jag hittar inte ett skit!
precis som deras bredband då... min kompis har det, dom 3 första måpnaderna funka det 2 veckor och nu funkar det hyffsat, men inte bra
January 22, 2003
grejen med satellit e ju som alla påpekar att pingen e sur som faen
jag testade ( på ett jobb som har tiscali ) mot t.ex google....det blev
som lägst 1,2 sek.....det e ju ganska kass om man säger så..så glöm allt vad spel heter...
sedan testa jag o dra en fil på 5 meg...hastighet;20-30kB...så den e alltså ganska långsam också
å sen till slut så e ju skiten svinDYR....
mvh gujjend
January 22, 2003
grejen med satellit e ju som alla påpekar att pingen e sur som faen
jag testade ( på ett jobb som har tiscali ) mot t.ex google....det blev
som lägst 1,2 sek.....det e ju ganska kass om man säger så..så glöm allt vad spel heter...
sedan testa jag o dra en fil på 5 meg...hastighet;20-30kB...så den e alltså ganska långsam också
å sen till slut så e ju skiten svinDYR....
mvh gujjend
1 Guest(s)