May 9, 2001
He he. Någon verkar scanna min router för öppna portar. Aktivitetsdioden på WAN porten blinkar till 3 gånger med jämna mellanrum.
Ungefär så här är det:
Blink blink blink, kort paus på 5 sekunder, blink blink blink, kort paus på 5 sekunder, blink blink blink.
De har inte lyckats komma in tack och lov.
May 9, 2001
gillbert wrote: det skulle kunna va något program i datorn som håller kontakt med nått ute på internet..
va händer om du drar ur din dator ur routern? fortsätter det då blinka?
Jupp. Samma sak när jag stängde av datorn. Förmodligen är det BBB:s egna switch som kanske försöker hålla en viss "kontakt".
Lite ofta tycker jag men det kanske behövs. Jag har ju inte fått något intrång så det är nog inget problem.
Har bara Internet Explorer igång. Använder inte ICQ så mycket längre.
MSN använder jag inte alls.
January 4, 2001
rsastin wrote: He he. Någon verkar scanna min router för öppna portar. Aktivitetsdioden på WAN porten blinkar till 3 gånger med jämna mellanrum.
Ungefär så här är det:
Blink blink blink, kort paus på 5 sekunder, blink blink blink, kort paus på 5 sekunder, blink blink blink.
De har inte lyckats komma in tack och lov.
Hmmm... isånnafall är det en mycket seg portscanner som ska ta 5sekunder mellanrum för varje port... då tar det ju inte alls lång tid att titta igenom 65000 portar som det ungefär finns... 😉
August 24, 2002
Jag fattar inte...Vad använder ni för program för att se om nån gjort intrångsförsök?
Har en Alcatel adsl router(snart iallafa garantifel) som det stog att den skulle logga all sån där olaglig aktivitet...men jag hittar då ingen sån logg...däremot i min 3com wireless router hittar jag en sån...!
Ni kan väl berätta lite basic internet säkerhet....
XP och kazza har jag:-)
1 Guest(s)