February 24, 2004
Tjena!
Jag har scream tjänsten 8/1, och har underligga problem med hastigheten.
Tex. laddar jag hem en iso fil från sunets hemsida så börjar det oftast bra med
en hastighet på ca: 700kb/s o sen efter ett par minuter så sjunker den drastiskt ner mot
30-100kb/s. Laddar jag ner nått från en BBB användare eller någon annan snabb lina
så e det sällan jag kommer över 100kb/s.
Jag har ringt till bostream o snackat med dom, de sägar att jag har full hastighet till mitt
modem, men jag har testat olika kopplingar och inställningar i min dator och router.
Har nu bytat nätverkskort, men det gjorde inte heller nån större skillnad.
Även testat byta nätverkssladdar.
Fattar inte vad det kan vara.... plz help! 😉
February 24, 2004
Jovisst beror det på hur långt ifrån man bor, men som sagt. Min speed e uppmätt till 8mb fram till mitt modem. så det ska ju inte vara några problem.
O jag hade åxå en stabil hastighet när jag hade 2.5 innan, låg alltid på full speed från sunet o bbb.
Uppgraderingarna vet jag inget om, men jag hoppas klart att det e så.
Min ping e ju alltid runt 12-20, men det har ju iof inget me farten att göra.
fattar inte vad det kan vara för problem. Kanske moderkortet det e fel på?
testade innan att dra en fil från en polares dator som ligger på gotlands student nät och där verkade som om jag får en stabil hastighet runt 700kb/s, men inte från någon annan stanns inte alls sån hastighet iaf. Och det e klart att jag förstår att det beror på vad för hastighet andra sidan sitter på åxå, men som sagt hade stabilt innan när jag hade 2.5mb
February 25, 2002
Har samma uppkoppling som du har men min funkar bra.
Men vet däremot att dom skall bygga ut den stationen som ligger närmast mig, kaserntorget i centrala Gbg. Och det skall vara klart i början av mars. Innan dess så kan inte vi som beställt <26Mbit få den hastigheten, utan kör på 8/1. Så det kan ju hända att din närmsta station får sig en uppgradering snart också...
dra hem tptest ifrån http://www.konsumentverket.se/.....goryId=746
Så får du iaf se vad den säger.
February 24, 2004
February 24, 2004
1 Guest(s)